آغاز تعمیرات زیرآبی یدک‌کش “نیمروز” در بندر شهید…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

داکینگ و تعمیرات زیرآبی و اساسی یدک‌کش “نیمروز” متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اداره تعمیرات و نگهداری تجهیزات دریایی در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح مراحل داکینگ و تعمیرات زیرآبی یدک‌کش نیمروز بوشهر افزود: ۱۶ فروردین سال جاری یدک‌کش نیمروز بعد از ورود به بندر شهید رجایی و انجام مقدمات کار از جمله بلوک چینی بدنه زیرآبی و انجام عملیات غواصی داکینگ بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی استقرار یافت.

فریدون پیشدار ادامه داد: یدک کش نیمروز دارای حدود ۳۱ مترطول، ۱۰ متر عرض با آبخور حدود ۴.۵ متر می باشد.

به گفته معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ این یدک کش دارای سیستم رانش زد درایو بوده و قدرت سیستم رانش آن چهار هزارو ۴۰۰ اسب بخار است.

پیشدار از کاربردهای یدک کش “نیمروز” به انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها، جابه‌جایی‌ نفتکش ها و اسکورت کشتی ها اشاره کرد.

گفتنی است؛ عملیات تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها براساس الزامات موسسه رده‌بندی هر سه سال یکبار انجام می‌شود.

به عملیات آب اندازی و از آب گیری (داکینگ و آنداکینگ) گفته می‌شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62444

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46140

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فراخوان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تجار برای حمل بار صادراتی به ونزوئلا

ج فروردین 25 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی ایشان در حرم مطهر امام رضا (ع) مبنی بر ضرورت توجه ویژه به بازار‌های آفریقایی و توسعه تجارت با آفریقا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ […]

همچنین بخوانید: