توزیع دستگاه هواده به استخرهای پرورش ماهی گرمی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش پیش از ظهر سه‌شنبه در سفر به شهرستان گرمی و در حاشیه توزیع رایگان دستگاه هوادهی به استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان اظهار کرد: با هدف حمایت از تولید و افزایش بهره‌وری، استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل به صورت رایگان به دستگاه هواده مجهز می‌شوند.

وی با بیان اینکه تجهیز استخرها به دستگاه‌های هواده با رویکرد استفاده از فناوری‌های جدید، توسعه مکانیزاسیون در راستای اقتصادی کردن صنعت شیلات استان در حال انجام است، گفت: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می‌یابد به همین سبب برای تولید اکسیژن این دستگاه‌ها نصب می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گفت: یکی از محوری‌ترین رویکردهای این اداره کل ترویج استفاده از فناوری‌های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان ماهی است.

اله‌بخش میزان تولید سالانه آبزیان در استان را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان تولید نسبت به سال ۱۴۰۰، پانزده درصد رشد را نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۴ این‌میزان به ۱۶ هزار تن خواهد رسید.

عدم وجود توسعه اقتصادی در بستر شیلات گرمی

حسین مولایی، فرماندار گرمی نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمی از تعداد ۳۰ واحد استخر پرورش ماهی، ۱۵ واحد تولیدی فعال هستند که با توجه به کمبود منابع آبی در سطح شهرستان توسعه اقتصادی در بستر شیلات در این منطقه وجود ندارد.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی هم‌از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای این واحدهای تولیدی شیلات در نظر گرفته شده است که در صورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با سرمایه گذاران، این تسهیلات جذب و صرف توسعه طرح‌های شیلاتی و آبزی پروری منطقه می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موانع بزرگ تامین مالی برای شرکت ‌های کشتی‌ سازی

س اردیبهشت 5 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه بیشترین سهم هزینه ساخت کشتی مربوط به قطعات و تجهیزات وارداتی است که به دلیل جهش نرخ ارز و تحریم‌های بانکی و تجاری، تامین مالی کشتی‌سازی را با مشکل مواجه کرده است. همچنین «فقدان اعتبار لازم برای اعطای وام» و «عدم تعیین وثیقه برای ضمانت‌گذاری» از […]

همچنین بخوانید: