مدیرکل جدید بندر و دریانوردی خرمشهر معرفی شد/ بنادر کشور محدودیتی برای پاسخگویی به ظرفیت های تجاری کشور ندارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه



معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در آئین معارفه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به ظرفیت های بندری در شمال و جنوب کشور گفت: با رشد ظرفیت های تجاری کشور در هر زمینه ای، بنادر شمال و جنوب در حوزه حمل و نقل دریایی محدودیتی برای ارائه خدمات ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، جلیل اسلامی چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با حضور معاون امور بندری سازمان بنادر ، مسؤولان استانی و محلی، کارکنان این اداره کل و اصحاب رسانه اظهارکرد: باید توجه داشت که دریا یکی از مولفه های مهم توسعه است و فعالیت های اقتصادی همواره متکی به دریا یا برخواسته از دریا خواهد بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با بیان اینکه دریا را باید به عنوان پشتیبانی برای همه حوزه ها دانست گفت: وظیفه حاکمیتی دریایی و بندری در کشور برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است که این سازمان از سال های گذشته نسبت برابر با وظایفی که دارد به ایجاد ظرفیت های کاربردی در بنادر پرداخته است که این فرآیند همچنان ادامه دارد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ظرفیت دریایی و بخش بندری کشور بیشتر از ظرفیت تجاری موجود است بیان داشت: به همین دلیل 90 درصد صادرات و واردات فعلی کشور از طریق دریا انجام می شود.

اسلامی تصریح کرد: به واسطه ظرفیت های بندری در شمال و جنوب، حجم مبادلات تجاری کشور به هر میزان افزایش یابد؛ بنادر بدون محدودیت آمادگی پاسخگویی به نیازها در حوزه حمل و نقل دریایی را دارند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پروژه های زیرساختی و توسعه‌ای زیادی در بنادر کشور در حال اجرا است ادامه داد: متناسب با شرایطی که در حمل و نقل دریایی دنیا شاهد هستیم، این سازمان طرح های توسعه ای و کاربردی را در دستور کار قرار داده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت توسعه تجارت خارجی با کشورهای منطقه اوراسیا بیان داشت: بنادر شمال کشور از ظرفیت لازم برای پشتیبانی فعالیت های تجاری با این منطقه برخوردار هستند.

اسلامی همچنین ظرفیت بنادر جنوب کشور از جمله استان خوزستان برای فعالیت های تجاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که شبکه بنادر در خوزستان به خوبی در مولفه ارائه خدمات در حوزه تجارت خارجی موفق بوده و این رویه همچنان با قوت ادامه داد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان به راه اندازی خط منظیم کشتیرانی از بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این اقدام علاوه بر کمک به توسعه مبادلات تجاری به تسهیل رویه های صادراتی منجر خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به اهمیت بندر خرمشهر در حوزه تجارت خارجی و کمک به اقتصاد محلی این منطقه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های این سازمان در بندر خرمشهر به چارچوب های این سازمان محدود نمی شود بلکه کمک به ایجاد اشتغال و همچنین همکاری با صنایع مستقر در محدوده خرمشهر نیز جزئی از اولیت های محسوب می شود.

بنا بر این گزارش، در این مراسم علی عسکری مدیرکل جدید بندر و دریانوردی خرمشهر، این بندر را دارای ظرفیت‌های فراوان توصیف کرد و گفت: تمام توان خپد را برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای بندر به کار خواهیم گرفت. 

وی بیان کرد: امیدوارم بتوانم دین خود را به مردم شریف خرمشهر ادا کنم و با کمک همکاران خود، راهبردهای سازمان را با همت و جدیت دنبال کنیم. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطر نشان کرد: از همه تجار، بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران خصوصی برای حضور در بندر و همکاری مشترک دعوت می‌کنم. 

نوراله اسعدی مدیرکل سابق بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: خرمشهر شهری مقدس و پرآوازه است که خدمت در این شهر تفضل از سوی خدای متعال به حساب می‌آید. 

وی افزود: بنده در دوران تصدی خود تمام ابتکار، تلاش و توانمندی خود را به کار گرفتم و خوشحالم که با وجدان راحت این امانت را تحویل می‌دهم. 

بنا بر این‌گزارش، حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور امام جمعه خرمشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: همه مناصب در نظام مقدس اسلامی نه تنها امتیاز نیستند بلکه مسوولیت‌آور هستند، این نگاه اسلامی به مناصب است. 

وی گفت: بندر خرمشهر از جهت اقتصادی جایگاه والایی دارد اما با جایگاه مطلوب نیز فاصله دارد و باید مدیر جدید با توان و همت بالا کار را به سمت جلو پیش ببرد. 

امام جمعه خرمشهر افزود: مردم باید شیرینی و حلاوت توسعه بندر را لمس کنند و با انجام مسوولیت‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال این امر فراهم می‌شود. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعریف بهینه طرح‌های توسعه‌ای برای بنادر کشور / ساماندهی وضعیت تشکیلاتی و تامین نیازهای ساختاری بنادر جنوبی کشور در اولویت است

چ اردیبهشت 13 , 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساماندهی وضعیت تشکیلاتی و تامین نیازهای ساختاری از اولویت‌های این سازمان برای بنادر جنوبی کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسن بیک محمدلو در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه […]

همچنین بخوانید: