پیش بینی تولید ۵۰ میلیون بچه ماهی کلمه و کپور در گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پیش بینی تولید بچه ماهیان کلمه در سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیون قطعه و همچنین بچه ماهی کپور دریایی حاصل از دو شیوه تکثیر نیمه مصنوعی و مصنوعی تعداد ۳۰ میلیون قطعه است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سال جاری ۳۰ میلیون قطعه لارو کپور دریایی به صورت تکثیر کاملاً مصنوعی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان تولید شده که این مقدار در مقایسه با سال گذشته، بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۳ واحد استخر به شیوه نیمه مصنوعی، ضمن تزریق هورمون و لانه گذاری، بیش از ۱۵۰۰ قطعه مولد کپور دریایی معرفی و تکثیر کرده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را هم در این بخش نشان می‌دهد.

جباری بیان کرد: برای تولید بچه ماهیان کلمه به شیوه نیمه طبیعی در ۱۰ واحد از استخرهای مرکز، مولدان کلمه پس از لانه گذاری معرفی شدند.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون قطعه لارو کپور دریایی تولید شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید انصاری استان گیلان تحویل انتقال داده شد.

گفتنی است؛ مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان، مرکز توانمند و پیشرو با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و شرایط استثنایی در راستای بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی، حفظ تنوع زیستی و همچنین افزایش بهره وری، نقش اساسی و کلیدی را در سواحل شرقی دریای خزر ایفا می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجهیز مجتمع بندری انزلی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل

د اردیبهشت 18 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مجتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور است که از امروز به طور رسمی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد، سامانه ای که با حضور مدیر کل ترانزیت، لجستیک و […]

همچنین بخوانید: