پیشرفت ۵۴ درصدی ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی حمید کمالی با اشاره به پیشرفت 54 درصدی روند احداث ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی افزود: طبق قرار داد، زمان اجرای آن 18 ماه است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این ساختمان تا اسفندماه 1402 به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این ساختمان با هدف ایجاد فضای سایبری و ذخیره اطلاعات به‌صورت یکپارچه در راستای حفظ امنیت، حفظ اطلاعات و لزوم رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل، ضرورت رعایت الزامات و مقررات حفظ امنیت اطلاعاتی، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه‌های اینترنتی درحال ساخت است. 

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی با 2 هزار و 30 متر زیربنا و 7.35 متر ارتفاع در یک طبقه شامل 320 مترمربع فضای اصلی مرکز داده با حفاظت شیلد الکترومغناطیس، 345 مترمربع فضای جنبی و خدماتی مرکز داده، یک‌هزار و 35 مترمربع فضای اداری، 250 مترمربع ساختمان تأسیسات مرکز داده و 330 مترمربع محوطه داخلی ساخته خواهد شد. 

کمالی اضافه کرد: برای این ساختمان همچنین فعالیت‌های متنوعی از جمله اتاق کنترل، اتاق سرور، ژنراتورها، تأسیسات خنک‌سازی، انبار سخت‌افزار، اتاق UPS و Battery backu، اتاق نگه‌داری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به‌تبع آن «فناوری رایانه» در چند دهة اخیر نقش به‌سزایی در تحول این حوزه‌ داشته‎ است، گفت: به همین منظور نیز مجتمع بندری شهید رجایی بر آن است ساختمان دیتاسنتر که مشتمل بر سیستم‌های کامپیوتری و اجزای مرتبط مانند وسایل ارتباطات از راه دور و سیستم‌های ذخیره در آنجا مستقر می‌شوند، احداث کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران توسط بندر خرمشهر

ش اردیبهشت 16 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی عسکری امروز در جمع کارکنان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، اظهار داشت: اولویت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، تشویق سرمایه‌گذاران برای فعالیت است و در این راستا به صورت جدی از سرمایه‌گذاران با تسهیل کسب و کار […]
ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران توسط بندر خرمشهر

همچنین بخوانید: