متوسط عمر ناوگان دریایی ایران به 18 سال رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه
متوسط عمر ناوگان دریایی ایران به 18 سال رسید

متوسط عمر ناوگان دریایی ایران به 18 سال رسید

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، سلمان ضربی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ایزوایکو با اشاره به اینکه صندوق حمایت از صنایع دریایی به درستی تشکیل نشد، ‏تصریح کرد: «با وجود اختصاص وام‌های کوچک اما اهداف اصلی این صندوق محقق نشد،‌ این در حالی است که قانون حمایت از صنایع دریایی 20 ساله بود و 2 سال پیش به اتمام رسید و بر همین مبنا در حال حاضر در هیئت دولت در حال بررسی و به‌روزرسانی آن برای اجرا است.»

ضربی با اشاره به اینکه امروز ایزوایکو مشتری‌های بزرگی در ایران دارد که کشتی‌های داخلی و خارجی خود را برای تعمیرات به ایزوایکو می‌رسانند؛ گفت: «به دلیل تحریم‌های چندین و چند ساله متوسط سن کشتی‌های ایرانی به ۱۸ سال رسیده است، در حالی که متوسط سن کشتی‌ها در دنیا ۹ سال است.»

او افزود: «باید بتوانیم در آینده‌ای نزدیک حدود ۶۰ فروند کشتی اقیانوس‌پیما بسازیم و برای این مهم بایست مهیا شویم.»

توان ساخت انواع کشتی را داریم

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به توان ساخت کشتی اقیانوس‌پیما در ایزوایکو گفت: «نخستین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایزوایکو کشتی ایران اراک بود که به‌منظور ساخت آن تعدادی از مهندسان ایرانی چندین ماه در آلمان دوره دیدند. البته آلمانی‌ها اعتقاد داشتند که ما توان ساخت کشتی نداریم، زیرا پیش از ما هندی‌ها که در این دوره‌ها شرکت کرده‌بودند، موفق نشدند کشتی بسازند، اما خوشبختانه ما موفق شدیم.»

او با اشاره به اینکه صنایع دریایی در ایران روز به روز در حال پیشرفت است، درباره توان ساخت کشتی در ایران ‌اظهار کرد: «امروز همه انواع کشتی‌ها را می‌توانیم بسازیم همان‌گونه که کشتی ۲۱ ساخت ایزوایکو در حال حاضر در محور ونزوئلا و ژاپن در حال فعالیت است و با وجود سختگیرانه بودن استانداردهای بندری ژاپن اجازه‌ پهلوگیری و تردد دارد.»

منبع: ترابران

انتهای پیام/

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در سال ۱۴۰۲/ اعلام محصولات صادراتی از بوشهر به امارات/ تسهیل صادرات و وارات بین بنادر بوشهر و جبل‌علی

ی اردیبهشت 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه محمد شکیبی‌نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه موضوع راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در اواخر سال ۱۴۰۱، کلید زده شد، اظهار داشت: هماهنگی های لازم از سوی مسئولان استانی و بخش خصوصی […]
راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در سال ۱۴۰۲/ اعلام محصولات صادراتی از بوشهر به امارات/ تسهیل صادرات و وارات بین بنادر بوشهر و جبل‌علی

همچنین بخوانید: