بازدید فرمانده نیروی دریایی روسیه از دانشگاه دریایی نوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ظهر چهارشنبه در پایان این بازدید ضمن خیر مقدم به مهمانان به بیان اهمیت دیپلماسی دریایی پرداخت وادامه داد: امروز توسعه دیپلماسی دریایی بخشی مهم وجدا نشدنی از سیاست‌های دنیاست و بخش مهمی از وظایف نیروی‌های دریایی است.

دریاداردوم آریا شفقت رود سری ادامه داد: تعاملات آموزشی نیروی دریایی ارتش با کشورهای دوست همیشه وحتی در زمان جنگ تحمیلی برقرار بوده است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) افزود: دریا موهبتی الهی است که دسترسی به دیگر کشورها را می‌دهد وباید قدر این موهبت را بدانیم

امیر شفقت رود سری به اهمیت تأمین امنیت دریایی اشاره کرد وگفت: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تأمین امنیت دریایی نیست واین تأمین امنیت نیازمند مشارکت همگانی است، ونیروی دریایی ارتش آمادگی همکاری با همه کشورهای دوست را دارد.

وی ادامه داد: روابط نیروی دریایی ایران وروسیه همواره از سطح قابل قبولی برخوردار بوده است واین روابط یاد اور روابط دیپلماتیک دو کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه که امروز افتخار میزبانی از شما را دارد از سال ۱۳۵۹ وپس از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس گردید وپس از گذشت ۴ دهه از آن روز این دانشگاه توانایی تأمین نیازمندی‌های نیروی انسانی ونیاز های آموزشی نیروی دریایی و سایر بخش‌های دریایی کشور را دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم دریایی آمادگی هر گونه تعامل با نیروی دریایی روسیه در زمینه تبادل دانشجو در همه مقاطع تحصیلی را دارد.

در ادامه دریاسالار نیکولار یومنوف فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه با تشکر از دعوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به به آشنایی با دانشگاه دریایی نوشهر گفت: دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در حال حاضر مشغول خدمت در نیروی دریایی ارتش ایران هستند و همچنین در رزمایش‌های مشترک با نیروی دریایی روسیه همکاری دارند.

فرمانده نیروی دریایی روسیه به آموزش‌های نیروی دریایی اشاره کرد وگفت: برای تمام کشورها آموزش نیروی دریایی یکسان است.

وی در ادامه به آموزش نیروی دریایی روسیه اشاره کرد و ادامه داد: آموزش نیروی دریایی روسیه از سن ۱۲ سالگی شروع ودانش آموزان در مدارس نظامی درس می‌خوانند.

فرمانده نیروی دریایی روسیه با اشاره به وجود پنج مدرسه نظامی در روسیه گفت: دانش آموزان به صورت شبا نه روزی آموزش‌های خوبی می‌بینند و در این مدارس توجه اصلی به تاریخ نیروی دریایی روسیه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید فرمانده نیروی دریایی روسیه از دانشگاه دریایی نوشهر

چ اردیبهشت 27 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقهبازدید فرمانده نیروی دریایی روسیه از دانشگاه دریایی نوشهر منبع
بازدید فرمانده نیروی دریایی روسیه از دانشگاه دریایی نوشهر

همچنین بخوانید: