پرورش ماهی در قفس در خوزستان به کجا رسید؟

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده در گفت و گو با مرین‌پرس از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: مطالعات اجرایی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان خوزستان توسط شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استان در سال ۹۸ به پایان رسید.

وی افزود: طی این مطالعه یک پهنه با ظرفیت حدود ۶ هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس و در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و مشخص شده است.

شهنی عباس زاده ادامه داد: پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان دریانوردی و سازمان محیط ‌زیست و به تبع آن ادارات کل استانی، تاکنون متقاضیان و سرمایه‌گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری و تاسیس مزرعه ۵۰۰ تنی شد.

رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان تصریح کرد: فاز اول اجرای این طرح امسال با ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی دریایی آغاز به کار خواهد کرد و در این زمینه اواخر هفته گذشته ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی دریایی به درون قفس منتقل شد و در روزهای آینده ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز ذخیره‌سازی می‌شوند.

شهنی عباس زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲ متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان به دنبال گرفتن تسهیلات هستند، عنوان کرد: با حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات تا پایان سال این مزارع پرورشی نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد بی‌سابقه صنعت فراساحل در ۱۰ سال گذشته

ش اردیبهشت 30 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه صنعت نفت و گاز فراساحل در یک دهه اخیر بالاترین رشد میزان سرمایه‌گذاری و سود خالص را در منطقه خاور میانه، برزیل و بریتانیا تجربه کرده است. به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، مؤسسه «ریستاد انرژی» با انتشار گزارشی اعلام کرد: تقاضای نفت و […]

همچنین بخوانید: