ارتقا آمادگی بنادر با رزمایش پدافند ترکیبی غیرعامل/ نگاه وزارت بهداشت پیشگیری است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی گل محمدی در آیین افتتاح رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد، گفت: مجموعه نظام سلامت در جهان مقوله‌ای تحت عنوان قوانین بین‌المللی سلامت را دارد و این مقوله دو پایه اساسی بخش پیشگیری و پاسخ‌دهی دارد که یکی از اجزای پیشگیری همین برگزاری رزمایش است.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت بر موضوع زیستی عمدتاً بر محور پیشگیری است، افزود: از آنجایی که وضعیت زیستی ایران به خصوص نوار ساحلی مازندران، پایه‌هایی برای برخی عوامل بیماری‌زا جهت رشد و تکثیر را به صورت یک بستر دارد، نگاه بر این است که این رزمایش می‌تواند آمادگی ما را برای پاسخ‌دهی در آینده بالا ببرد.

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اما از آنجایی که عامل بیماری‌زا مرز نمی‌شناسد پیشنهاد می‌کنیم در کنار برگزاری رزمایش، بتوانیم رزمایش‌هایی برای هماهنگی با کشورهای همسایه در صورت بروز موارد بیماری طراحی کنیم تا به موفقیت‌های بالاتری دست پیدا کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاه پیشگیرانه و آینده‌نگری در مقابل تهدیدات زیستی ضروری است

پ خرداد 4 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مصطفی طزری در حاشیه برگزاری رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی در بندر نوشهر با تأکید بر اینکه حوزه زیستی بسیار مهم است، گفت: هر جایی که دشمن می‌تواند اثرگذاری داشته باشد حوزه مأموریتی سازمان پدافند غیرعامل است. […]
نگاه پیشگیرانه و آینده‌نگری در مقابل تهدیدات زیستی ضروری است

همچنین بخوانید: