ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

امیر دریادار دوم احسان نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش برای انجام مأموریت‌های خود در بالاترین میزان آمادگی قرار دارد و کارکنان این نیرو در همه ساعت‌ها آماده اجرای مأموریت هستند.

وی با اشاره به معرفی این نیرو توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نیروی دریایی راهبردی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در همه عرصه‌ها حضوری گسترده و اثرگذار داشته است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر با اشاره به حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریاهای آزاد و آب‌های بین‌المللی و دریاهای دور از سواحل ایران خاطرنشان کرد: پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی توسط این نیرو در همه دریاهای بین‌المللی به اهتزاز درآمده است.

وی با اشاره به مأموریت ۲۴۳ روزه نیروی دریایی ارتش بیان کرد: پرچم ایران اسلامی برای نخستین بار در سواحل جنوب قاره آمریکا به اهتزاز درآمد و اقتدار نیروی دریایی ارتش سبب شد در حیات خلوت آمریکا حضور پررنگ داشته باشیم.

نصیری با اشاره به عبور ناوگروه ۸۶ از تنگه ماژلان در حیات خلوت آمریکا و پهلوگیری در بندر ریودوژانیرو برزیل افزود: ۲ ناو نیروی دریایی ارتش مورد تحریم قرار گرفت و اقتدار نیروی دریایی ارتش تحریم‌های ظالمانه آمریکا را شکست.

وی افزود: ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۷۰ هزار کیلومتر دریانوردی کرد و در مأموریت خود با سفر به دور دنیا از سه اقیانوس عبور کرد و توانست دور کامل دنیا را با اهتزاز پرچم پرافتخار ایران ثبت کند.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر این اقدام را نشان دهنده از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح دانست و گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگ زرینی بر اقتدار و افتخارات ایران اسلامی اضافه کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای قرارداد همکاری بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

ش خرداد 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور توسعه خدمات حمل و نقل دریایی در بندر خدماتی پارس، تفاهم نامه و قرارداد همکاری امضا کردند. منبع

همچنین بخوانید: