تقدیر محیط زیست از اقدامات سازمان بنادر درحوزه تالاب انزلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تقدیر از زحمات سازمان بنادر در راستای حفاظت از محیط زیست، گفت: کار ماندگاری توسط سازمان بنادر در تالاب انزلی صورت گرفته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار با حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۸۱ به کنوانسیون های بین المللی مارپل ملحق گردید و تا به امروز در تمامی فعالیت های اقتصادی خود، شاخص های محیط زیستی را مورد توجه قرار داده و در حفظ محیط زیست دریایی از سازمان‌های پیشگام می‌باشد.

وی با اشاره به توجه سازمان بنادر و دریانوردی به مباحث حفاظت از محیط زیست، افزود: در همین راستا در تمامی طرح های سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مبحث ارزیابی زیست محیطی، بندی از قراردادهای سرمایه گذاری بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانودی استان گیلان در مورد مرکز ساخت و تعمیرات در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: طرح زیست محیطی این مرکز در حال انجام است و با بررسی انجام شده ، آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت و برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

حمزه عشوری؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، عنوان داشت: اعتقاد بر این داریم که سازمان بنادر و دریانوردی تاثیرات بزرگی بر اقتصاد کشور داشته و در این راه در کنار این سازمان اهتمام می ورزیم و حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از جمله سازمان هایی بوده که دغدغه زیست محیطی دارد، تصریح کرد: کار ماندگاری توسط سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تالاب انزلی صورت گرفته و تا پایان امسال مطالعه کار رسوب برداری آن نیز به اتمام می رسد و نقشه راه به صورت کامل ترسیم خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در مورد مرکز ساخت و تعمیرات در مجتمع بندری انزلی، اذعان داشت: از ورود صنایع مهمی همچون این مرکز به استان حمایت خواهیم کرد و اطمینان دارم که اشتغال آن به هزار نفر ختم نخواهد شد و به صورت غیر مستقیم نیز موجب اشتغال در منطقه می شود.

عشوری در پایان از زحمات مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بنادر و دریانوردی در راستای لایروبی بلوار انزلی تقدیر کرد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63087

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48079

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف گازوئیل قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال از یک شناور در جنوب استان بوشهر

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه سرهنگ یدالله شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به حضور شبانه‌روزی مرزبانان در نوار ساحلی و خط مرز دریایی خلیج فارس اظهار داشت: تردد همه شناورها در خلیج‌فارس مورد رصد و پایش نیروهای مرزبانی قرار دارد و با هر گونه تخلف برخورد […]

همچنین بخوانید: