ضرورت تشکیل کمیته تخصصی پیگیری موضوعات مرتبط با اقتصاد دریا در بندر امیرآباد/تاکید بر افزایش سهم ترانزیت منطقه‌ای بندر امیرآباد در حوزه دریای خزر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ در این مراسم که  روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه در بندرامیرآباد برگزار شد ، حسن بیک محمدلو معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور به عنوان فرصتی مناسب برای استان و موضوعی مهم و قابل طرح در هیات دولت و برنامه هفتم توسعه، بر تشکیل کمیته تخصصی پیگیری موضوعات مرتبط با اقتصاد دریا با حضور ارگانهای مرتبط در استان تأکید کرد.

وی بندرامیرآباد را بندری راهبردی در زنجیره تامین و لجستیک کالاها در کریدور بین المللی شمال_جنوب برشمرد که با ارتقاء بهره وری در عملیات بندری و دریایی و توجه ویژه به حمل و نقل چند وجهی، توان رقابت پذیری خود را در منطقه و حوزه دریای خزر افزایش داده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر، قرارگیری بندر امیرآباد در کریدور بین المللی شمال_جنوب را فرصت مغتنمی برشمرد که با رعایت الزاماتی همچون افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری ، لحاظ شدن انتظارات بنادر در قراردادهای سرمایه‌گذاری با هدف افزایش جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تدبیر در چالش کاهش تراز آب دریای خزر می توان ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از کشور روسیه را انتظار داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بندرامیرآباد به لحاظ تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور و راهبرد و سیاست‌گذاری‌های ویژه این سازمان در حوزه درآمدزایی اشاره و در این راستا بیان کرد: در دوران تصدی مدیرکل جدید و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق ارزنده وی ، جذب و توسعه سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی، ایجاد پویایی در فضای کسب و کار ، ارتقاء فعالیت های ارزش افزوده ، توسعه حمل و نقل چندوجهی و زنجیره تامین با محوریت افزایش سهم بندر امیرآباد از ترانزیت منطقه‌ای دریای خزر قابل انتظار است.

وی همچنین بهره‌وری حداکثری از منابع موجود در حوزه‌های انسانی و عوامل سرمایه‌ای را یکی دیگر از اهداف راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد که مدیران بنادر می بایست در ارتقاء بهره‌وری در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری اهتمام بورزند.

بیک محمدلو در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد مدیران سابق بندرامیرآباد اشاره و تصریح کرد: بندرامیرآباد در بسیاری از شاخص‌های عملیاتی و سرمایه گذاری موفق عمل کرده ، که می بایست ضمن حفظ این روند ، با برنامه ریزی منسجم گام های موثرتری در رونق و توسعه اقتصادی این بندر برداشته شود.

گفتنی است ، در این مراسم حکم انتصاب محمدعلی موسی پور توسط معاون برنامه ریزی ، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی اهدا و از زحمات و‌تلاش های محمدتقی انزان پور در زمان تصدی در اداره‌کل بندرامیرآباد قدردانی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اطلاعیه مراسم یادبود جناب آقای پرویز گلابی

چ خرداد 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه با نهایت تاسف درگذشت جناب آقای پرویز گلابی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره محترم گروه پرس را به اطلاع کلیه اقوام، آشنایان و همکاران می رساند. مراسم یادبود ایشان روز یکشنبه مورخ 1402/3/21 از ساعت 14:30الی 16:30 در هتل اسپیناس پالاس برگزار می گردد. حضورشما باعث […]

همچنین بخوانید: