ناوگروه ۸۶ با دریانودی جهانی وارد حیات خلوت آمریکا شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمزه علی کاویانی شامگاه شنبه در مراسم تقدیر از خانواده‌ها و کارکنان اعزامی به ناوروه ۸۶ افزود: ۱۲ سال پیش یک کارشناس آمریکایی نظریه داد که نمی‌توانیم واردحریم آمریکا شویم، کارمان را شروع کردیم ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی در رزمایشی شرکت کرده است.

وی گفت: در مأموریت ناوگروه ۸۶ وارد حیاط خلوت آمریکا شدیم و از پنج تنگه راهبردی و از اقیانوس ناآرام، آرام گذشتیم، افزود: این دریانوردی را با همت و اراده کارکنان انجام دادیم و اقتدار نظام را به اثبات رسانید.

وی گفت: به دشمنان ثابت کردیم که توانمندی در سطوح مدیریتی در نیروی دریایی بسیار بالا است و جوانان با اراده وهمت بالا این مأموریت را انجام دادند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی با عنوان اینکه اثبات توانمندی تجهیزات بومی نظیر ناوشکن دنا، جماران، زیردریایی فاتح و غدیر و غیره از دیگر اهداف بوده است، افزود: اثبات تجهیزات داخلی و تاب آوری برابر تحریم از دیگر اهداف مأموریت ناوگروه بوده و این تجهیزات با کمک کارشناسان و در وزارت دفاع ایران احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این مأموریت پوشالی بودن قدرت آمریکایی‌ها را به جهانیان نشان دادیم، گفت: آمریکا جرأت نزدیک شدن به این ناوگروه را نداشت و این نشان می‌دهد که دریا مهم است و ایران در منطقه مهم و کریدور شمال و جنوب واقع شده است.

دریادار لطیفی نگاه به توسعه دریامحور و اقتصاد دریا را امری مهم دانست و از برنامه ریزان خواست تا نگاه ویژه ای به دریا داشته باشند زیرا اشتغال زایی در دریا اهمیت زیادی دارد و سفر ناوگروه مساحت ژئوپلتیکی ایران را تا دریاهای آزاد گسترش داده است.

وی گفت: امروز نیروی دریایی در کنار نیروی دریایی سپاه در دریای سرخ به صورت مداوم حضور دارد و این اهمیت قدرت دریایی را نشان می‌دهد.

دریادار کاویانی با تاکید بر ضرورت توجه به دریا گفت: همه مؤلفه‌های قدرت را در جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی و رهبری فرمانده کل قوا در اختیار داریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران و قطر

س خرداد 23 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اشاره به اینکه ظرفیت همکاری مشترک دریایی و بندری بین دو کشور مغفول مانده است، خواستار حمایت جدی دولت از سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه دریایی و بندری ایران و قطر شد. به گزارش سی نیوز به نقل از […]

همچنین بخوانید: