پیشبرد سریع طرح توسعه سواحل مکران در برنامه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشبرد سریع طرح توسعه سواحل مکران در برنامه است




تین نیوز


دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از شهر جدید مکران بر پیشبرد سریع طرح توسعه مکران مبتنی بر توسعه توامان سکونت و فعالیت و همچنین احداث کارکردهای اقتصادی، پتروشیمی و بندری بزرگ مقیاس منطقه به عنوان الگوی شهری پایدار در هم افزایی صنعت و سکونت تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل تر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به همراه سعید غفوری عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، مهدی زند وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استان هرمزگان، فرماندار شهرستان جاسک، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، معاون توسعه مسکن و شهرسازی و سرپرست شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی از شهر جدید مکران بازدید کرد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی طی این بازدید ضمن بررسی ویژگی های کارکردی و نقش شهر جدید مکران در منطقه غربی جاسک، بر پیشبرد سریع این طرح مبتنی بر توسعه توامان سکونت و فعالیت و همچنین احداث کارکردهای اقتصادی، پتروشیمی و بندری بزرگ مقیاس منطقه به عنوان الگوی شهری پایدار در هم افزایی صنعت و سکونت تاکید کرد.

گفتنی است، ایجاد شهر جدید مکران در چارچوب تاکید مقام معظم رهبری بر بهره گیری از گنج سواحل مکران و مصوبات بالادستی در خصوص توسعه کلان اقتصادی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس پیش بینی های انجام شده در طرح های بالاستی توسعه منطقه مکران، در مجموع ظرفیت اشتغال بالغ بر ۲۹۶ هزار نفر در قالب ۸۰ کلان پروژه اقتصادی در منطقه غربی جاسک برآورد شده است. بر این اساس شهر جدید مکران با هدف پاسخگویی به نیازهای اسکان و فعالیت در این منطقه در همراستایی با سیاست های اصولی کشور مبنی بر توسعه سواحل مکران برای افق جمعیتی ۲۰۰ هزار نفر مکانیابی و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح تاسیس شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه

ی خرداد 28 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار رئیس جمهور روسیه و سه تن از استانداران این کشور راه اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه،گسترش تجارت و ترانزیت میان دو کشور،ارتباط ریلی روزانه در مرز قزاقستان، پروژه ایجاد هاب رودخانه ای در ٣ […]

همچنین بخوانید: