میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سال جاری از مرز یک میلیون تن گذشت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ مدیرکل بنادر و‌دریانوردی امیرآباد با اعلام این خبر گفت از آغاز سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 32 هزار تن کالا در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده، که در همسنجی با میزان 797 هزار تنِ مدت مشابه سال گذشته، رشد 29 درصدی را نشان می دهد.

محمدعلی موسی پوراغزود: بر اساس تحلیل داده های آماری از عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد ، تخلیه کالا در این مدت با رشد 37 درصدی به بیش از 725 هزار تن و بارگیری نیز با رشد 15 درصدی به بیش از 307 هزار تن رسیده است.

به گفته موسی‌پور؛ بندرامیرآباد در سال جاری توانست ترانزیت بیش از 44 هزار و 500 تن کالا را به کشورهای حوزه CIS به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه حمل ریلی به عنوان یکی از شقوق حمل و نقل کالا از ظرفیت های راهبردی می باشد که بندرامیرآباد در حوزه حمل و نقل ترکیبی و یکسره کالا از آن بهره می برد ، از حمل ریلی بیش از 21 هزار و 900 تن کالا و افزایش 2 برابری آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال جاری خبر داد.

موسی پور در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اولویت قرار داشتن اقتصاد دریامحور در برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم و نگاه به این مقوله مهم در سند تحول کشور و ظرفیتهای قانونی ایجاد شده در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ، بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و راهبردی ، گام بلندی را در تحقق چشم انداز اقتصادی کشور که چکیده آن در شعار سال 1402 توسط مقام معظم رهبری تبیین شد ، برداریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش‌بینی تولید ۸۶ هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری

د خرداد 29 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهتهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، تولید نزدیک به ۸۶ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۲ را پیش‌بینی کرد. منبع

همچنین بخوانید: