دستور مخبر جهت تدوین طرح جامع، عملیاتی و زمان بندی شده برای اقتصاد دریامحور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون اول رئیس جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ظرف یک ماه طرحی جامع، عملیاتی و زمان بندی شده برای اقتصاد دریامحور تدوین و آن را ارایه کند.

به گزارش مارین نیوز، در جلسه ای با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آخرین وضعیت پیشرفت پارکهای پتروشیمیایی، شهرهای مولد کشاورزی و پهنه‌های مولد سکونتی در سواحل جنوبی کشور ارایه و بر پی ریزی طرحی جامع و عملیاتی برای اقتصاد دریامحور تأکید شد.

مخبر عصر سه شنبه در این جلسه اقتصاد دریا محور را یکی از پیشران‌های مهم پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ایران از مزیت‌های گسترده ای نظیر منابع نفت و گاز، معادن و نیروی انسانی نخبه برخوردار است اما اقتصاد دریامحور از ظرفیت‌های مهمی است که باید به عنوان پیشران و نقطه تحول مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تدوین طرحی جامع و عملیاتی برای توسعه اقتصاد دریامحور تأکید کرد و افزود: دریا بزرگترین منبع انرژی، آب و غذا بر روی زمین است و به همین دلیل برخی کشورها که دسترسی به دریا و سواحل دارند حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

مخبر در همین خصوص از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ظرف یک ماه طرحی جامع، عملیاتی و زمان بندی شده برای اقتصاد دریامحور تدوین و آن را ارایه کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش های ارایه شده در جلسه در خصوص ۷ پارک پتروشیمیایی، ۵ شهر مولد کشاورزی و ۲۷ پهنه سکونتی مولد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس را مکلف کرد تا جلسه آینده برنامه‌های زمان بندی شده خود را به همراه مجریان هر پروژه معرفی کنند تا تصمیمات لازم برای نظارت و تسریع پروژه ها اتخاذ شود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز حضور داشتند، گزارش هایی در خصوص پارک های پتروشیمیایی، شهرهای مولد کشاورزی و شهرهای مولد ساحلی ارایه شد و نمایندگان هر دستگاه به تشریح جزییات پروژه ها شامل مکان یابی، شناسایی و جذب سرمایه گذار و اقدامات انجام شده پرداختند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انعقاد تفاهمنامه میان ایران، هند و سوریه در زمینه گواهینامه دریانوردان

چ خرداد 31 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه انعقاد تفاهمنامه میان ایران، هند و سوریه در زمینه گواهینامه دریانوردان میلاد پاشازاده کد خبر : 1739 ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ معاون دریایی سازمان بنادر از گسترش همکاری با سایر کشورها در زمینه شناسایی گواهینامه دریانوردان و انعقاد تفاهمنامه با هند و سوریه خبر داد.

همچنین بخوانید: