میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر از 21 میلیون تن گذشت/ رشد 80 درصدی ترانزیت و افزایش 11 درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با افزایش 19 درصدی به سه میلیون و 789 هزار و 512 تن و کالاهای نفتی با افزایش 9.5 درصدی به بیش از 18 میلیون تن رسیده است.

 

وی اظهار کرد: در چهار ماهه امسال همچنین بیش از 54 هزار و 921 تی.ای.یو کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

 

شکیبی نسب ادامه داد: در مدت یاد شده ترانزیت بنادر استان بوشهر با رشد 80 درصدی به 9 هزار و 292 تن، صادرات با رشد 24.5 درصدی به 10 میلیون و 651 هزار و 318 تن و واردات با افزایش 14.5 درصدی به 331 هزار و 709 تن رسیده است.

 

وی ادامه داد: در عملکرد بخش ترانزیت بنادر استان در ارتباط با ابزار آلات و دستگاه‌های سبک، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی، لوازم یدکی، چوب و نفت، ماشین آلات، موادغذایی، پارچه و منسوجات رشد 100 درصدی و همچنین در ترانزیت گوشت و فرآورده های گوشتی، موادنفتی و  خودرو به ترتیب رشد 155، 115 و 28 درصدی گزارش شده است.

 

شکیبی نسب افزود: در بخش واردات کالاهای اساسی به بنادر استان بوشهر نیز گوشت با 155 و گندم با 100 درصد بیشترین رشد را داشتند.

 

وی گفت: در چهارماهه شمار تردد شناورها در بنادر استان بوشهر بیش از 2 هزار و 500 فروند گزارش شد که از این تعداد 808 شناور با ظرفیت بالای یک هزار تن تردد داشتند.

 

شکیبی نسب عنوان کرد: در مدت یاد شده عملکرد  جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ در مجموع 90 هزار نفر گزارش شده که در این بندر گناوه با رشد 15 درصدی بیشترین رشد را داشته است.

 

وی گفت: بدون تردید افزایش خیره کننده عملکرد بنادر استان بوشهر نویدبخش نگاه ویژه‌تر سازمان بنادر و دریانوردی به اجرا پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در بنادر استان است.

 

شکیبی نسب یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز با افتتاح چندین پروژه ارزشمند در بنادر استان بوشهر کام ساحل نشینان هم استانی شیرین خواهد شد.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازیافت کشتی‌ها فارغ از آسیب‌های محیط زیستی(+ فیلم)

د مرداد 23 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بیمکو، شورای بین‌المللی دریانوردی بالتیک (بیمکو) از صاحبان کشتی می‌خواهد که تنها کارگاه‌هایی را برای اوراق کشتی‌ها انتخاب کنند که مطابق با مفاد کنوانسیون هنگ‌کنگ باشد. بخشی از فیلم  پیوست تحت عنوان «بازیافت کشتی؛ زمانی برای تغییر» در […]

همچنین بخوانید: