سازمان بنادر توجه ویژه‌ای به مسائل دریانوردان دارد/ دریانوردی شغلی سخت و مقدس است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سید محمدرضا قادری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن تبریک روز جهانی دریانورد به تمامی دریانوردان درباره حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی از دریانوردان به ویژه در بخش تسهیلات رفاهی و توجه به تحقق مطالبات آن‌ها از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، اظهار داشت: روز جهانی دریانورد به را به تمامی دریانوردان تبریک می‌گویم، دریانوردی یک شغل سخت و مقدس است و دریانوردان مدت طولانی را در کشور و روی خاک حضور ندارند و به نوعی در دریا زندگی می‌کنند.

باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها به دریانوردان توجه داشته باشند

این فعال دریایی و‌بندری ادامه داد: قطعا باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با دریانوردان توجه ویژه‌ای به شرایط دریانوردان کشور و خانواده آن‌ها داشته باشند و با ایجاد تسهیلات رفاهی و خدماتی، شرایط زندگی دریانوردان را بهبود بخشند.

رییس هیئت مدیره یک شرکت بزرگ خدمات دریایی کشور با اشاره به اینکه دریانوردی یک امر بسیار تخصصی بوده که با طی مراحل و مسیر طولانی در رابطه با کنوانسیون‌ها، گواهینامه‌ها و آزمون‌ها همراه است، گفت: همه این‌ها موارد نشان می‌دهد دریانوردی یک حرفه بسیار تخصصی است که باید با جذب نیروهای جوان‌ همراه باشد.

قادری با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش دریایی کشور سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اجرای الزامات، توجه ویژه‌ای به دریانوردان دارد، اظهار داشت: دریانوردانی که در حال حاضر در اختیار داریم دارای گواهینامه‌ ههستند و علاوه بر این‌که روی کشتی‌های ایرانی مشغول به فعالیت هستند برخی نیز، روی کشتی‌های با پرچم کشورهای خارجی فعالت می‌کنند.

جوانان باید به حرفه دریانوردی ترغیب شوند

وی ابراز امیدواری کرد با توجهی که به روز جهانی دریانورد می‌شود، تمامی ارگان‌های دریایی به دنبال توجه بیش‌تر به مسائل دریانوردان کشور باشند و جوانان این سرزمین را به فعالیت در این شغل و حرفه مقدس ترغیب کنند.

رییس هیئت مدیره یک شرکت بزرگ خدمات دریایی کشور با بیان اینکه بسیاری از دریانوردان کشور روی برخی از کشتی‌ها مشغول به فعالیت هستند که در طول سواحل، حوضچه‌های بنادر و مسیرهای ورودی خدمات ارائه می‌دهند، اظهار داشت: باید به پرسنل کشتی‌ها، توجه ویژه‌ای داشته باشیم و همانطور که شرکت‌های خدمات دریایی باید استانداردها را رعایت کنند و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور باید از تمامی دریانوردان که روی شناورها در حال فعالیت‌ هستند، حمایت کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیگیری معظل عدم اجازه کشتی های ایرانی برای پهلوگیری در بنادر چین

چ خرداد 31 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه پیگیری معظل عدم اجازه کشتی های ایرانی برای پهلوگیری در بنادر چین میلاد پاشازاده کد خبر : 1740 ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ علی اکبر صفایی عدم اجازه برای پهلوگیری کشتی های ایرانی در بنادر چین، از مذاکره برای بازگشایی ۲ بندر جدید برای پهلوگیری کشتی‌های ایرانی خبر داد.

همچنین بخوانید: