ساخت کشتی یات کوچک برقی توسط پورشه و فروشر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با هدف پیشرو بودن در حمل و نقل پایدار، پورشه با کارخانه کشتی سازی فروشر (Frauscher) که در اتریش واقع شده برای ساخت یک یات (کشتی کوچک) برقی همکاری خواهد کرد.

به گزارش مارین نیوز، این قایق قصد دارد توان الکتریکی پورشه را بر روی آب بیاورد. این یات که Frauscher x Porsche 850 Fantom Air نامیده شده است دستاوردهای همکاری بین دو کمپانی بزرگ را به خوبی نشان خواهد داد.

لوتز مشکه (Lutz Meschke)، معاون رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت اجرایی امور مالی و فناوری اطلاعات پورشه می‌گوید: ما از مدرن‌ترین‌ها، کارآمدترین‌ها و تجملات پایدار دفاع می‌کنیم و در حال تعریف مجدد این مفاهیم هستیم. هدف ما الهام بخشیدن به مشتریان و تحقق رویاهای آن‌هاست. The Frauscher x Porsche 850 Fantom Air مانند خودروهای ما عملکردی استثنایی و تجربه‌ای لوکس را به مشتریان ارائه می‌دهد.

استفان فروشر (Stefan Frauscher) مدیر بازاریابی و فروش کمپانی فروشر می‌گوید: وسایل الکتریکی در صنعت ما اهمیت زیادی دارند. از یک طرف آن‌ها روزبه‌روز از پذیرش اجتماعی بیشتری برخوردار می‌شوند و از طرفی دیگر مشتریان ما از مزایای حمل و نقل الکتریکی، یعنی بی‌صدا، بی‌بو و قابل اعتماد بودن بسیار راضی‌اند.

کارخانه کشتی سازی Frauscher که توسط پدربزرگ من در سال 1927 تاسیس شد از سال 1955 در حال ساخت کشتی‌های برقی است. همکاری ما با پورشه این امکان را به ما می‌دهد که پیشگام بودن خود در این زمینه را تقویت کنیم. علاوه‌براین هر دو شرکت ارزش‌های مشابهی دارند؛ هر دو به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و بر نوآوری، طراحی و کیفیت تمرکز دارند.

در ساخت یات The Frauscher x Porsche 850 Fantom Air از کشتی Frauscher 858 Fantom Air الهام گرفته شده است. این یات جدید مجهز به تکنولوژی‌های رانندگی پورشه خواهد بود که برای جاده طراحی شده اما برای بکارگیری در دریا بهینه شده‌اند.

این تکنولوژی که پلتفرم برقی رده بالا (PPE) نامیده می‌شود دارای یک باتری ولتاژ بالای لیتیوم یون با ظرفیت کلی حدود 100 کیلووات ساعت، یک موتور الکتریکی سنکرون دائمی (PSM) جدیدترین نسل و دیگر تجهزیات الکتریکی لازم است.

این یات هم با جریان مستقیم و هم جریان متناوب شارژ می‌شود و به لطف فناوری ۸۰۰ ولتی پورشه می‌تواند در ایستگاه‌های شارژ سریع جریان مستقیم شارژ شود.

یورگ کرنر (Jörg Kerner) معاون خط تولید ماکان گفت: با یک ماکان تمام برقی، ما می‌خواهیم اسپورت‌ترین مدل تمام برقی را ارائه کنیم. این هدف توسعه ماست و ما این جاه طلبی را با تمام جزئیات به یات منتقل کردیم. eFantom همان پرفورمنس الکتریکی (E-Performance) پورشه را با قابلیت‌های رانندگی عالی ارائه می‌دهد.

اینکه موتور الکتریکی قدرتمند جدیدترین نسل و باتری پیشرفته و مدیریت شارژ به خوبی بر روی آب نیز کار می‌کنند، سندی بر برتری پلتفرم برقی رده بالای ماژولار ماست.

یات پورشه می‌تواند 9 نفر را در خود جای دهد و اولین نسخه از 25 دستگاهی که قرار است تولید شوند را می‌توان هم اکنون از Frauscher پیش خرید کرد. این یات‌ها قرار است از سال 2024 تحویل مشتریان شوند.

برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همکاری ایران و بنگلادش در حوزه کشتی سازی

س تیر 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه همکاری ایران و بنگلادش در حوزه کشتی سازی میلاد پاشازاده کد خبر : 1769 ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ رایزن سفارت بنگلادش در ایران: شرکت های کشتی سازی بنگلادش می توانند تامین کننده خوبی برای قطعات مورد نیاز کشتی های ایران باشند. منبع

همچنین بخوانید: