تاکید بر رفع مشکلات و چالش های طرح سفرهای دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاکید بر رفع مشکلات و چالش های طرح سفرهای دریایی




تین نیوز


مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد ارگان های دریایی جهت هماهنگی بیشتر، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف طرح سفرهای دریایی نوروز امسال و آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافری برای پشتیانی از طرح تابستانه مسافرت و گردشگری دریایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی اکبر صفایی در نشست شورای مدیران این سازمان ابتدا با اشاره به اجرای موفق ممیزی آزمایشی این سازمان براساس استاندارد و آیین نامه سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) تاکید کرد: نتایج به دست آمده از اجرای ممیزی، علاوه بر اینکه نشان می دهد بنادر بر اساس چه فرایند و مطابق با چه سیستمی فعال هستند، مبنای ارزیابی عملکرد حوزه دریایی در کشور است.

وی تاکید کرد: ملاحظات و یافته های ممیزی آزمایشی باید به سرعت، با برپایی جلسات منظم در معاونت دریایی سازمان بنادر، حل و فصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورود و مشارکت سازمان بنادر به موضوع گردشگری دریایی بر اساس قانون است، افزود: با وجود اینکه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی گردشگری دریایی در کشور است، اما اقدامات سازمان بنادر  سبب رونق کسب وکار و اشتغال مردم ساحل نشین شده است .

صفایی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد ارگان های دریایی برای هماهنگی بیشتر در موضوعات مختلف، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف احصا شده در طرح سفرهای دریایی نوروز امسال شد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سپس بر آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافری برای پشتیانی از طرح تابستانه مسافرت و گردشگری دریایی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین مهدی فرمهینی فرهانی، مدیرکل امور دریایی گزارشی از ارزیابی طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ ارائه کرد و از رشد ۱۲ درصدی سفرهای دریایی در تعطیلات نوروز سال جاری، در مقایسه با سال قبل، خبر داد.

مدیرکل امور دریایی “عدم تخصیص بودجه متناسب با میزان خدمت رسانی”؛ ” فقدان شماره تماس یا سامانه اطلاع رسانی ” و ” نبود سامانه صدور بلیط الکترونیکی به صورت متمرکز” را مهم ترین چالش های طرح سفرهای دریایی عنوان کرد.

در این نشست نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر نیز مقاله “حکمرانی دریاها و اقیانوس ها در دولت جمهوری اسلامی ایران” را ارائه کرد و بر لزوم سیاست گذاری برای بهره مندی ایران از سهم ۵۵ درصدی کشورها در دریاهای آزاد و اقیانوس ها تاکید کرد.

همچنین علی مرادی، رئیس اداره ممیزی و برسی سوانح نیز با اشاره به استراتژی ملی دریایی ایران در طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی، خاطرنشان کرد: ممیزی آزمایشی بندری و دریایی در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ممیزی اصلی سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو) در سال ۲۰۲۴ انجام شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۲۳ درصدی بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بندر امام خمینی

چ تیر 7 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان داوود چگنی افزود: در مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی در بهار امسال ۱۰ میلیون و ۵۸۹ هزار تُن بوده است. وی تخلیه و بارگیری کالا‌های […]

همچنین بخوانید: