بازدید معاون وزیر اقتصاد از بندرامیرآباد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در این دیدار، عملکرد بندر امیرآباد را در حوزه سرمایه‌گذاری مناسب ارزیابی کرد و گفت: در بندر نوپایی چون بندرامیرآباد که  ماحصل تلاش متخصصان ایرانی می‌باشد، این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها کم نظیر است.

معاون وزیر اقتصاد یکی از مزیت‌های ویژه بندرامیرآباد را نسل سومی بودن آن برشمرد و هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه با مزایای منطقه ویژه اقتصادی را فرصتی مناسب برای جذب بیشتر سرمایه گذاران ، اعم از داخلی و خارجی عنوان کرد.

رییس کمیسیون مشترک ایران و عراق با بیان اینکه بندر امیرآباد بهترین نقطه اتصال بین کشورهای حوزه CIS با کشور عراق است، از تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به طرف عراقی با محوریت بندرامیرآباد در آینده نزدیک خبر داد که بر اساس آن  دو سناریو تعریف شده که منجر به فعال شدن ظرفیت های راکد تولیدی و توسعه حمل و نقل  ترانزیتی کشور و منطقه خواهد شد.

فکری، به وجود صنایع تولیدی در حوزه های مختلف در بندرامیرآباد اشاره  کرد و افزود پایش و بررسی چالش های پیش روی سرمایه گذاران و تسهیل و کمک همه جانبه به آن ها می تواند افق روشنی را در افزایش جذب سرمایه گذاران در بندرامیرآباد رقم بزند.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه به تشریح عملکرد عملیاتی بندرامیرآباد در سال جاری و ظرفیت های مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف صنعتی ، تولیدی ، خدماتی و گردشگری پرداخت و گفت: بندر امیرآباد بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور توانست اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری انجام دهد و ثبت رکوردهای کم نظیر جذب سرمایه گذاری در سال های اخیر ، خود مولفه ای مهم و بیِّن اهمیت این بندر نزد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که می خواهند از پتانسیل و موقعیت بندر به خوبی بهره برداری نمایند.

موسی پور همچنین با تاکید بر اینکه که بندر امیرآباد به عنوان پایلوت غلات در شمال کشور با وجود اسکله رو _ رو کامیونی و دسترسی به ریل سراسری از قابلیت حمل و نقل چند وجهی کاملی برخوردار است ، ابراز امیدواری کرد این بندر با وجود ظرفیتهای لجستیکی و اراضی پسکرانه بی نظیر در شمال کشور ، ضمن رونق ترانزیت کالا از مسیر کریدور شمال – جنوب ، بتواند از سرمایه گذاران جهت رشد تولید در کشور به بهترین شکل ممکن حمایت کند.

وی در ادامه توسعه عملیات کانتینر یخچالی با توجه به ماهیت محصولات کشاورزی مازندران را امری ضروری و یکی از برنامه های اصلی بندرامیرآباد در سال جاری عنوان کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پایان با اشاره به اینکه کشور روسیه مسیر مبادلات کالا را به سمت دریای خزر سوق داده ، که نِمود آن را در افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد می توان مشاهده کرد ، بر تقویت زنحیره لجستیک ترانزیت کالا در کشور با همکاری تمام دستگاه‌های متولی تأکید کرد

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نداجا در کنارک افتتاح شد

س تیر 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، آیین افتتاح بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه […]

همچنین بخوانید: