برای اجرایی‌سازی موافقتنامه کریدور شمال-جنوب به مکانیزم و سیاست واحد نیاز داریم/ کریدور شمال_جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد/ از ظرفیت‌های مسیر شمال-جنوب برای توسعه و رونق گردشگری سود ببریم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، دستیار رئیس جمهور روسیه، در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و  فدارسیون روسیه، اطهار داشت: کریدور شمال_جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد.  

ایگور لویتتین با بیان اینکه مهم‌ترین لازمه پیشرفت تجارت در کریدور شمال-جنوب، تعریف یک سیاست واحد برای تجارت است، اظهار داشت: بر این باورم که مسئله اصلی مورد طرح در نشست امروز باید تعریف کردن یک چهارچوب یکسان و رسیدن به یک درک مشترک برای تمامی فعالان تجاری این کریدور باشد.

وی با اعلام اینکه کریدور شمال_جنوب پیچیدگی‌ های خاص خود را دارد، گفت: کشور های ترانزیتی بسیاری در این مسیر وجود دارد و سیاست‌های گمرکی متعددی برای آن تعریف می‌شود، در این راستا باید این سیاست‌ ها یکسان شود و اظهارنامه‌های گمرکی با پلمپ الکترونیکی برای این کریدور طراحی شود.

این مقام ارشد روسیه افزود: با اظهارنامه گمرکی الکترونیکی می‌توانیم محموله‌ها را بدون بازرسی‌ های متعدد جابه‌جا کنیم، همچنین باید یک صندوق مشخص برای سرمایه ‌گذاری در این کریدور وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر موضوع گردشگری در این کریدور است، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه علاقه بسیاری به گردشگری در این کریدور دارند. 

لویتتین‌ با تاکید بر اینکه ویزا باید لغو شود، اضافه کرد:  شهروندان ما باید بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های ابن کریدور، به سادگی با فرهنگ و سنت‌های یکدیگر آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حمل و نقل ریلی موانع کمتری وجود دارد، در حمل و نقل جاده‌ ای راننده‌ها مدت طولانی رانندگی می‌کنند و در جاده‌ها متوقف می‌شوند، در حالیکه حمل و نقل ریلی این مانع را ندارد، بنابراین از تمامی کشورهای حوزه تقاضا دارم به کریدور ایران بپیوندند تا به هدف بالای این کریدور برسیم.

به گفته ایگور لویتتین، زمان ارسال کالا از طریق ریلی بسیار کوتاه ‌تر از مسیرهای دیگر است، ضمن اینکه انتقال کالا از طریق جاده‌ها، آلایندگی بسیار بیشتری در مقایسه با حمل‌نقل ریلی دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌ور نهایی کریدور شمال-جنوب، بخش‌خصوصی است/ دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را ایفا کنند/شناسایی و ارزیابی دستاوردها در مسیر INSTC/ ضرورت تشکیل دبیرخانه‌ INSTC برای رسیدن به زبان مشترک

س تیر 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست هم‌اندیشی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدارسیون روسیه در تهران، با بیان ایران و روسیه بازیگران بسیار مهمی در کریدور شمال_جنوب هستند، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت برای ما […]
بهره‌ور نهایی کریدور شمال-جنوب، بخش‌خصوصی است/ دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را ایفا کنند/شناسایی و ارزیابی دستاوردها در مسیر INSTC/ ضرورت تشکیل دبیرخانه‌ INSTC برای رسیدن به زبان مشترک

همچنین بخوانید: