به زودی قرارداد بلندمدت با هندی‌ها در بندر چابهار امضاء می‌شود/ خبرهای خوبی در مورد بنادر شمالی ایران در راه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی مهرداد بذرپاش در حاشیه نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری هند پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب که با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشورهای شرق و غرب دریای خزر  و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: در بندر چابهار قرارداد خوبی با کشور هند داریم و قرارداد بلندمدت با هندی ها در این بندر به زودی به امضاء می شود.

درخواست‌های متعدد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر جنوبی

وی ادامه: علاوه بر این بندرعباس در زنجیره کریدوری قرار گیرد و در بخشی از بندر شهیدرجایی نیز سرمایه گذاری صورت می گیرد و در مورد سایر بنادر جنوبی کشور مانند بندر امام خمینی (ره) که در مسیر غربی کریدور شمال جنوب کشور قراردارد، فرصت های سرمایه گذاری اعلام شده است و شرکت های خصوصی بسیاری خواستار سرمایه گذاری شده اند.

وزیر راه شهرسازی با اشاره به اینکه کشورهایی نظیر قطر، امارات، عمان و…خواستار سرمایه گذاری در بنادر کشور هستند، عنوان کرد: نیاز این کشورها اتصال به زنجیره انتقال کالا از مسیر ایران است.

بذرپاش با اشاره به اینکه امکان انتقال کالا برای کشورهای جنوبی ایران به کشورهای شمالی کشور، آسیای میانه و قفقاز وجود دارد، اظهار داشت: در عین حال کشورهای شمالی ایران خواستار اتصال به دریای آزاد از مسیر جنوبی کشور هستند تا کالا را به خاور دور منتقل کنند.

اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همین موضوع در مورد بنادر شمالی نیز مدنظر قرار دارد، بیان کرد: تا چند وقت آینده بندر کاسپین هم به شبکه ریلی متصل خواهد شد و این بندر در کریدور شمال جنوب متصل می شود و طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: خبرهای خوبی در حوزه بنادر شمالی کشور در راه است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضاء سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی/ نقش بسیار مهم بندر چابهار در گسترش حجم مبادلات تجاری منطقه، اورسیا و اروپا

س تیر 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مشاور معاون امنیت ملی هند اعلام کرد: مشاور معاون امنیت ملی جمهوری هند با بیان اینکه سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی به امضاء می‌رسد، گفت: این بندر نقش بسیار مهمی در گسترش حجم مبادلات تجاری […]

همچنین بخوانید: