آغاز به کار نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه، پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب، در تهران/ تصمیم‌گیری برای افزایش حجم حمل و نقل تجاری از طریق کریدور شمال- جنوب

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در این نشست که سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشورهای شرق و غرب دریای خزر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند، شرکت‌های بخش خصوصی سه کشور درباره تسهیل ترانزیت و همکاری‌های توسعه تجارت، راهکارهایی را ارائه خواهند کرد.

براساس این گزارش، در این نشست تقویت تجارت از کریدور شمال-جنوب که بخش مهمی از آن در ایران واقع شده، از سوی کشورهای بهره بردار مورد تاکید قرار می‌گیرد. 

علاوه بر کشورهای بهره بردار، کشورهای منطقه نیز استفاده از این کریدور را برای انتقال بار با توجه به منفعت آن ترجیح می دهند. 

سه کشور ایران، روسیه و هند به عنوان سه بهره بردار اصلی کریدور شمال-جنوب، در نشست تهران در خصوص افزایش حجم حمل ونقل تجاری از طریق کریدور شمال-جنوب تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری زیرساختی در مسیر کریدور شمال جنوب ارتقا می یابد

س تیر 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست سه جانبه ایران- هند- روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های چشمگیری […]

همچنین بخوانید: