آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه لایروبی بندر صیادی چابهار/ تردد شناورهای صید ماهی ایمن‌تر می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، قاسم عسگری‌نسب در این باره گفت: اعتبار قرارداد عملیات لایروبی این پروژه ۴۸۳ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود با برآورد عملیات های هیدروگرافی و بویه گذاری، این میزان تا ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در مدت اجرا، اشتغال زایی ۳۰ درصد از نیروهای بومی استان را در پی خواهد داشت افزود: مدت این قرارداد ۱۸ ماه است که در این بخش از عملیات، کانال دسترسی اسکله صیادی هفت تیر به عمق ۴ متر لایروبی شده و حجم ۴۰ هزار مترمکعب گل و لای با استفاده از شناور لایروب و ۲ شناور اسپیلت بارج بصورت بیل و بارج، لایروبی خواهد شد.

عسگری نسب با بیان اینکه با انجام این عملیات ایمنی مناسبی برای تردد شناوران صیادی فراهم خواهد شد بیان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه از مهرماه و با حضور استاندار سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان افزود: مقدار طول لایروبی پای اسکله ۲۵۶ متر، عرض کانال لایروبی ۷۰ متر و عرض لایروبی پای اسکله ۹۰ متر با استفاده از دو دستگاه فلت بارج ۵۰۰ مترمکعبی، دو دستگاه بیل مکانیکی با توان ۱۲۰۰ و ۱۲۵۰ و یک دستگاه گرپ بارج ۷۰ تنی به حجم تقریبی ۱۳۰ هزار مترمکعب لایروبی خواهد شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار کارکنان نیروی دریایی ارتش با امام جمعه بوشهر

س آذر 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود. منبع

همچنین بخوانید: