آغاز به کار هشتادمین اجلاس محیط زیست دریایی آیمو/ برنامه‌ریزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشتی‌ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی هشتادمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC ۸۰) سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) از دوشنبه۳ جولای ۲۰۲۳ به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو آیمو و آژانس‌های تخصصی دولتی و غیردولتی آغاز به کار کرد.

این اجلاس با ۱۷ دستور کار طی پنج روز به بررسی ۱۲۹ سند دریافتی خواهد پرداخت و در طول این نشست ملاحظه و تصویب موارد مطرح شده و اسناد پیشنهادی از سوی کشورها و دبیرخانه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

این نشست تا جمعه مورخ ۷ جولای (۱۶ تیرماه سال جاری) ادامه دارد.

اصلاح اسناد الزام‌آور از جمله کنوانسیون مدیریت آب توازن و رسوبات سوخت‌های زیستی، بازنگری سیستم جمع آوری اطلاعات مصرف نفت سوخت کشتی (DCS)، اقدامات میان‌مدت در چارچوب فاز دوم و فاز سوم برنامه کاری تدوین اقدامات میان‌مدت و بلندمدت و نهایی‌سازی و تصویب استراتژی ۲۰۲۳ در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها، بازنگری به پایگاه داده‌های مصرف نفت سوخت کشتی در GISIS، زباله‌های پلاستیکی دریایی ناشی از کشتی‌ها، سوخت‌های زیستی و انتشار NOX، پیشنهاد تعیین یک منطقه ویژه حساس دریایی در شمال غربی دریای مدیترانه به منظور حفاظت از گونه‌های دریایی در کشتیرانی بین‌المللی و تعیین دریای مدیترانه به عنوان یک منطقه کنترل انتشار برای اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق از جمله موضوعات مورد بررسی این اجلاس است.

گفتنی است، در جریان این اجلاس، کارگروه آلودگی هوا و کارایی انرژی، کارگروه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشتی‌ها، کارگروه تدوین پیش‌نویس برای اصلاحات به اسناد الزامی، کارگروه فنی تعیین مناطق ویژه و منطقه بویژه حساس دریایی و کارگروه بازبینی آب توازن نیز تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی

چ تیر 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز مشاور معاون امنیت ملی جمهوری هند با بیان اینکه سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی به امضاء می رسد، گفت: این بندر نقش بسیار مهمی در گسترش حجم مبادلات تجاری منطقه، اورسیا و اروپا، ایفا می کند. به […]

همچنین بخوانید: