اولین مرکز صنایع دریایی و شیلاتی کشور در «دیر» افتتاح می‌شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درویشی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته ملی مهارت، اظهار داشت: بیکاری یکی از مهمترین معضلات جامعه است که به فقدان مهارت در افراد برمی گردد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر دارد.

وی بیان داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با پنج کارگاه ثابت شهری و ۱۰ کارگاه روستایی در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان را با آموزش‌های مهارتی توانمندسازی می‌کند.

درویشی ادامه داد: این مرکز بر اساس نیازسنجی دوره‌های آموزشی در رشته‌های برق، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، صنایع دستی، شیلات و آبزی پروری، حسابداری، مکانیک و … برای اقشار مختلف برگزار می‌کند.

ارائه آموزش به ۱۹ گروه هدف

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان، عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای دیر آموزش‌های مهارتی برای ۱۹ گروه هدف شامل سربازان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، عشایر، اصناف و … برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: اولین مرکز صنایع دریایی و شیلاتی کشور در بندر دیر راه اندازی شده که فاز اول آن با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این مرکز در یک سوله هزار و ۵۰۰ متری شامل پنج کارگاه و ساختمان اداری است که بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی استاندارد مرتبط با حوزه دریا و شیلات در آن آموزش داده خواهد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع

درویشی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه فنی و حرفه‌ای با وزارت نفت پس‌از برگزاری دوره برق صنعتی در شهرستان، ۱۷ کارآموز جهت اشتغال در پارس جنوبی معرفی شدند.

وی بیان داشت: همچنین براساس تفاهم نامه چهارجانبه بین پتروشیمی متانول کاوه، فنی و حرفه‌ای، فرمانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای آموزش در محیط کار واقعی دوره‌های آموزشی در ۱۶ رشته مورد نیاز این شرکت در حال برگزاری است که تاکنون ۱۰ نفر جذب شدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با انتقاد از عدم استقبال جوانان از دوره‌های مهارتی برگزار شده بر اساس این تفاهم نامه‌ها، ابراز کرد: مردم به ویژه جوانان باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند تا راحت تر در شرکت‌های منطقه جذب شوند.

اجرای طرح مدرسه تابستانی مهارت

وی به برنامه‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان برای مهارت آموزی دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: طرح مدرسه تابستانی مهارت در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در چهار رشته مهارتی به صورت رایگان با شرکت ۸۰ نفر در حال برگزاری است.

درویشی به عناوین کسب شده توسط این مرکز در سال گذشته در سطح استان اشاره و عنوان کرد: مقام اول آموزش روستایی، مقام برتر رویکرد آموزشی پادگان، مقام برتر تنوع حرفه‌های آموزشی و مقام دوم آموزشی از جمله عناوین کسب شده مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در سال ۱۴۰۱ است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای دیر در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۷۵ هزار و ۸۳۲ نفر ساعت برای ۸۱۲ نفر و سال گذشته نیز ۳۸۰ هزار نفر ساعت برای هزار و ۴۹۲ نفر دوره برگزار کرده است.

درویشی تاکید کرد: تدوین سند جامع توسعه آموزش‌های مهارتی، طرح توسعه آموزشی بخش‌های آبدان و بردخون، طرح خیرین مهارتی، تشکیل اتاق فکر نخبگان مهارتی و طرح اشتغال بانوان شهرستان از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

وی یادآور شد: سال گذشته از محل تبصره ۱۶، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی به سربازان ماهر شهرستان تخصیص داده شد که به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها تنها نصف این مبلغ پرداخت شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در پایان از همکاری‌ها و حمایت‌های مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، فرماندار و امام جمعه دیر قدردانی کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد

چ مرداد 11 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای تشکیل ستاد ملی ترانزیت خبر داد و گفت که وظیفه این ستاد مدیریت همه مسائل حوزه ترانزیت اعم از مسائل بانکی، گمرکی، سوخت و غیره است. به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، […]

همچنین بخوانید: