به‌آب‌اندازی نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد نظری سرپرست معاونت فنی و نگهداری این اداره کل ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ٢۵ مردادماه فرایند به‌آب اندازی و انجام آزمایش‌های اولیه با موفقیت صورت پذیرفت.

 

نظری در تشریح ویژگی‌های فنی این دستاورد فنی متخصصان داخلی کشور گفت: شناور مذکور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل ۵ سرنشین به همراه دو برانکارد، به همت شرکت هورسان دریا فن و با اتکا بر توان نیروی‌های متخصص، مطابق با استاندارد های بین المللی طراحی و اجرایی شد.

 

وی همچنین افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید.

 

گفتنی است در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود ۷۰ موکب ایرانی به شهر بندری بصره

ج مرداد 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه نادر عمید‌زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: موکب‌های اربعین با تجهیزات کامل از مرز زمینی شلمچه در منطقه آزاد اروند راهی شهر بندری بصره شدند تا پذیرای زائران ایرانی و خارجی باشند.وی گفت: طبق برنامه تنظیمی، موکب‌های اربعین از بصره تا کربلای معلا با فواصل […]

همچنین بخوانید: