رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ مهدی اسلام پناه در جمع مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و واردکنندگان کالا با اشاره به آغاز روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه‌های گمرک اظهار کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر اقدام به موقع استاندارد نبود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا در محوطه‌های گمرک هرمزگان سر از مزایده در می‌آورد. 

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می‌شوند و ۲۰ درصد دیگر که نیاز به آزمایش‌های تخصصی دارند، در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز از استاندارد جواب می گیرند، ادامه داد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی‌شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند. 

معاون رییس جمهور پس از مشاهده چگونگی نگهداری انبارهای وارداتی در محوطه‌های روباز تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت این محموله ها باید شرایط اصلاح شود.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به بررسی موضوعاتی که در بندر و گمرک مربوط به استانداردهای ملی ارتباط است، ابراز امیدواری کرد با تصمیماتی که گرفته شده در این نشست شاهد سرعت‌بخشیدن در روند ترخیص و کاهش رسوب کالاها باشیم.  

گفتنی است؛ رییس سازمان ملی استاندارد پس از این نشست از محوطه‌های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالاها در بندر شهیدرجایی بازدید کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات آبزیان ایران به چین و روسیه، دستاورد دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است

د مرداد 30 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهتهران – ایرنا – رییس سازمان شیلات ایران گفت: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم باعث شد طی تفاهمی صادرات آبزیان ایران به بازار چین و روسیه راه پیدا کند. منبع

همچنین بخوانید: