تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث پایانه غلات و پایانه مواد معدنی در بندر امام (ره) امضا شد/ توسعه زیرساخت تخلیه و بارگیری غلات و چشم‌انداز روشن برای توسعه صادرات غیرنفتی از بنادر خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، با امضا و تبادل تفاهم نامه احداث پایانه مواد معدنی، بخش خصوصی در سه فاز، نسبت به احداث و بهره‌برداری از این پایانه به ظرفیت 10 میلیون تن اقدام خواهد کردبر اساس این تفاهم‌نامه که بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی منعقد شد، محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی و ساختمانی احداث و تحهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته مواد معدنی تأمین و 20 هکتار از اراضی محدوده پایانه مواد معدنی احیا می شود.

به دنبال احداث و تکمیل این پایانه و. بهره‌برداری از آن، چشم‌انداز روشنی برای نقش‌آفرینی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در راستای توسعه صادرات غیر نفتی کشور به واسطه افزایش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

بنا بر این گزارش، همچنین طبق تفاهم نامه احداث پایانه غلات ، بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری به میزان 12 هزار میلیارد ریال و در مساحتی برابر با 10 هکتار، متعهد به انجام  تقویت اسکله و افزایش ظرفیت آن تا 70 هزار تن، تعمیرات اساسی گالری انتقال غلات، تعمیرات اساسی سیلوی 70 هزار تنی و ایجاد سیستم تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات می‌شود.

به دنبال انعقاد این تفاهم نامه، مطالعات امکان بهره برداری از یک پایانه به ظرفیت 1.5 میلیون تن  آغاز و  در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن نیز شروع می‌شود.با توجه به وجود قابلیت‌های مهم این پایانه در صادرات و ترانزیت غلات، سرمایه‌گذاری در این زمینه، ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در راستای ایفای نقش تأمین امنیت غذایی کشور و ایجاد زیرساخت‌ها و روساخت‌ها جهت تخلیه و بارگیری غلات را فراهم می‌سازد.

 

 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تکمیل زنجیره جاده‌ ای و ریلی غرب کشور در دستور کار

س شهریور 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت که هم تکمیل زنجیره ریلی غرب کشور و هم تکمیل زنجیره جاده ای کشور در دستور کار است و باید در استان هایی مثل کردستان سرمایه گذاری کنیم. منبع

همچنین بخوانید: