وی گفت: برای تملک این اراضی منتظر اعلام نظر سازمان آب منطقه ای هستیم که آیا این اراضی در حریم رودخانه قرار دارد یا خیر و اعتبار تملک این دو پلاک نیز وجود دارد.
وی به موضوع لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد و گفت: برای لایروبی این دو بندر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بندر نوشهر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش تراز آب دریای خزر گفت: اگر لایروبی بنادر صورت نمیگرفت قطعاً دچار مشکل میشدیم و با اجرای این طرح، خطر تعطیلی و انسداد بنادر رفع شده است و اکنون وضعیت بهتر شده است.
کیاکجوری یادآور شد: در سال گذشته پهلوگیری یک کشتی با آبخور ۳.۷ متر در بندر با مشکل مواجه بود ولی با لایروبی و اقدامات گرفته، امسال موفق به پهلوگیری کشتی با آبخور ۴.۳ متری شدیم.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران؛ بندر نوشهر از نظر ارائه خدمات بندری وضعیت کیفی مطلوبی دارد و ۷۰ درصد از فضای انبارش بندر مربوط به بخش خصوصی است و این نشان از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دارد.
وی درخصوص اینکه چرا دو پروژه سرمایه گذاری شامل کارخانه فرآوری قهوه و تولید تجهیزات و کیتهای آزمایشگاهی در بندر نوشهر به سرانجام نرسیده است، گفت: اجرای پروژه تولید کیتهای آزمایشگاهی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود و سرمایه گذار کارخانه قهوه نیز در موعد مقرر نتوانست به تعهدات قانونی اش برای اجرای پروژه عمل کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره وضعیت خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر گفت: متولی ترخیص و تعیین تکلیف این خودروها سازمان اموال تملیکی است و بندر فقط انباردار این ماشینها است.
کیاکجوری با عنوان اینکه ناوگان بندر نوشهر برای خدمات رسانی به کشتی های تجاری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مشکلی در زمینه خدمات دهی شناورهای راهنمایی و یدک کشی برای ورود و خروج آسان کشتی های تجاری در این بندر وجود ندارد.