تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی سعید کیا کجوری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تملک اراضی واقع شده در مسیر احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی اظهار داشت: تملک اراضی واقع شده در مسیر اجرای پروژه صورت گرفته و فقط تملک دو پلاک از آن باقی مانده است.

وی گفت: برای تملک این اراضی منتظر اعلام نظر سازمان آب منطقه ای هستیم که آیا این اراضی در حریم رودخانه قرار دارد یا خیر و اعتبار تملک این دو پلاک نیز وجود دارد.

وی به موضوع لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد و گفت: برای لایروبی این دو بندر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بندر نوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش تراز آب دریای خزر گفت: اگر لایروبی بنادر صورت نمی‌گرفت قطعاً دچار مشکل می‌شدیم و با اجرای این طرح، خطر تعطیلی و انسداد بنادر رفع شده است و اکنون وضعیت بهتر شده است.

کیاکجوری یادآور شد: در سال گذشته پهلوگیری یک کشتی با آبخور ۳.۷ متر در بندر با مشکل مواجه بود ولی با لایروبی و اقدامات گرفته، امسال موفق به پهلوگیری کشتی با آبخور ۴.۳ متری شدیم.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران؛ بندر نوشهر از نظر ارائه خدمات بندری وضعیت کیفی مطلوبی دارد و ۷۰ درصد از فضای انبارش بندر مربوط به بخش خصوصی است و این نشان از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دارد.

وی درخصوص اینکه چرا دو پروژه سرمایه گذاری شامل کارخانه فرآوری قهوه و تولید تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر نوشهر به سرانجام نرسیده است، گفت: اجرای پروژه تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود و سرمایه گذار کارخانه قهوه نیز در موعد مقرر نتوانست به تعهدات قانونی اش برای اجرای پروژه عمل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره وضعیت خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر گفت: متولی ترخیص و تعیین تکلیف این خودرو‌ها سازمان اموال تملیکی است و بندر فقط انباردار این ماشین‌ها است.

کیاکجوری با عنوان اینکه ناوگان بندر نوشهر برای خدمات رسانی به کشتی های تجاری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مشکلی در زمینه خدمات دهی شناورهای راهنمایی و یدک کشی برای ورود و خروج آسان کشتی های تجاری در این بندر وجود ندارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ثبت بیشترین میزان غرق شدگی دریای خزر در محدوده بابلسر

ج شهریور 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار ارائه شده از تعداد غرق شدگان در آب‌های دریای خزر از ابتدای امسال تا‌کنون، بیشترین میزان غرق شدگی‌ها در محدوده آب‌های شهرستان بابلسر ثبت شده است. معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، مهمترین […]

همچنین بخوانید: