بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه هفته آینده در صحن مجلس / تشریح جزئیات نحوه بررسی برنامه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: پیش بینی می شود کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه در هفته آینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد طبق آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در زمینه لایحه فوق ارائه دهند که این فرصت در ۲۳ شهریور به اتمام می رسد.

به گزارش مارین نیوز، محسن زنگنه با اشاره به زمان بندی بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت:پس از اتمام کار کمیسیون تلفیق و طبق آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در زمینه لایحه فوق ارائه دهند که این فرصت در 23 شهریور به اتمام می رسد.

وی افزود: از این رو کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه در هفته جاری در مجلس بررسی نخواهد شد و احتمالا این گزارش هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به تغییرات ماده 180 آئین نامه داخلی مجلس در سال گذشته، بیان کرد: براساس اصلاح صورت گرفته روش بررسی لایحه برنامه در صحن مجلس حائز تغییرات خواهد بود. از این رو ابتدا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در زمینه لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس قرائت شده و بعد از آن 5 موافق و 5 مخالف و همچنین نماینده دولت و نماینده کمیسیون تلفیق درباره گزارش تلفیق به بیان دیدگاه های خود می پردازند و در نهایت درباره گزارش فوق رای گیری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اگر کلیات گزارش برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس رای آورد،صحن  در ادامه وارد جزئیات این گزارش خواهد شد.اما اگر کلیات گزارش فوق موافقت نمایندگان قرار نگرفت،این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود چراکه این گزارش کمیسیون تلفیق است که به رای گذشته شده و نه لایحه دولت.همچنین در صورت مخالفت صحن،کمیسیون یک هفته فرصت دارد تا گزارش خود را مجددا به مجلس ارائه دهد.

وی با اشاره به تغییرات درباره روش بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس، تاکید کرد: در این روش ابتدا گزارش کمیسیون در مورد هر ماده ، هر تبصره و بند مستقل خوانده شده و بعد از آن یک موافق و یک مخالف در زمینه آن بند و تبصره به بیان دیدگاه های خود می پردازند. در ادامه اگر گزارش کمیسیون در آن بند مذکور رای آورد دیگر هیچ پیشنهادی درباره آن بند خوانده شده، پذیرفته نمی شود و در ادامه سایر مواد بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تغییرات در زمینه بررسی جزئیات گزارش برنامه هفتم، بیان کرد: پیش ترشرایط بدین نحوه بود که اگر بندی خوانده می شد، ابتدا نمایندگان پیشنهاداتی اعم از حذف کل، اصلاح جز و یا غیره را مطرح می کردند اما در روش جدید ابتدا پیشنهاد کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می شود همچنین اگر پیشنهاد کمیسیون در زمینه بند و یا تبصره ای رای نیاورد، ابتدا پیشنهاد حذف کل مطرح شده و اگر حذف کل هم رای نیاورد، پیشنهاد جایگزین کمیسیون تخصصی مطرح خواهد شد در ادامه نیز اگر متن جایگزین و پیشنهادی کمیسیون هم رای نیاورد، وارد پیشنهادات نمایندگان خواهیم شد و در نهایت، در مورد پیشنهاد نمایندگان رای گیری صورت می گیرد./

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عرضه بلیت قطارهای فوق‌العاده‌ مشهد‌ برای روزهای پایانی ماه…

ی شهریور 19 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش سی نیوز، به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میعاد صالحی اظهار داشت: با توجه به پایان سفرهای زائران اربعین و افزایش سفرهای ایام شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و روزهای پایانی تابستان، از بیستم تا پایان شهریور، روزانه ۶ […]

همچنین بخوانید: