برگزاری دوره آموزشی نرم افزار SOLIDWORKS با رویکرد دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دوره آموزشی نرم افزار SOLIDWORKS با رویکرد دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران طی روزهای 14 و 21 مهرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، دوره آموزشی آنلاین نرم افزار SOLIDWORKS توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری گروه آموزشی مارین اینفو برگزار می گردد. مدرس این دوره مهندس فرهاد روشن مهر کارشناس ارشد مهندسی مکانیک می باشد که بیش از 4 سال سابقه طراحی را دارد.  

نرم افزار SOLIDWORKS سالیدورک یک برنامه برای مدلینگ یا سه بعدی کردن قطعات صنعتی و جامدات می باشد و برای این کار احجام را بصورت پارامتریک یا واحد های از پیش ساخته کنار هم قرار می دهد. با کمک سالیدورک به راحتی می توان نقشه های دو بعدی از اجسام ترسیم کرده و آن ها را مدل کرد. در واقع می توان بدون درگیری با محاسبات مورد نیاز نقشه کشی صنعتی، شکل خود را ساخت و با استفاده از محیط طراحی نما و نقشه، سه جهت شکل خود را استخراج کرد. نرم افزار SOLIDWORKS (سالیدورک) امکانات و ابزار های زیادی برای کار هایی مانند مدل سازی و عملیات ورق کاری، جوش کاری، ریخته گری، قالب سازی و … را دارد.

شرکت نرم افزار سالیدورک در سال 1993 توسط یکی از فارغ التحصیلان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست به نام جان هرشتیک تأسیس گردید. اولین محصول خود را در سال 1995 به نام نرم‌افزار سالیدورک ۹۵ SolidWorks برای رقابت با نرم ‌افزار های مکانیکال دسکتاپ Mechanical Desktop و اینونتور Autodesk Inventor روانه بازار جهانی کرد. ویژگی این نرم ‌افزار قیمت پایین آن با دارا بودن قابلیت طراحی قابل رقابت با نرم ‌افزار های طراحی موجود در بازار جهانی بود.

سهولت کاربری و آموزش در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای CAD، سرعت بالاتر نسبت به سایر نرم‌افزارها، قابلیت ارتباط با تمامی نرم‌افزارهای ماشین کاری (edge cam, master cam, power mill…) و نرم‌افزارهای تحلیل (Ansys, Adams, Abaqus, Cosmos…)، امکان معادله‌نویسی (Equation) بین پارامترها و انداز‌ه‌های مختلف در مدل و امکان ایجاد نماهای انفجاری (exploded view) و تهیه فیلم و انیمیشن از مدل انفجاری در طی مونتاژ یا دمونتاژ شدن مدل از ویژگیهای نرم افزار سالیدورک است. 

این نرم افزار قابل استفاده دانشجویان و مهندسین رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، نقشه کشی صنعتی و … می باشد. علی رغم سادگی و سهولت کاربرد این نرم افزار دارای توانای چشم گیر در زمینه ی طراحی است.

سرفصل‌ های این دوره آموزشی عبارتند از:

  • معرفی نرم افزار، محیط قطعه (part) ، محیط مونتاژ (Assembly) و محیط نقشه کشی (Drawing)
  • معرفی نوار ابزار و صفحات اصلی
  • ترسیمات دو بعدی و استفاده از انواع فرمان ها
  • محیط Assembly و mateها
  • استفاده از قطعات استاندارد toolbox
  • معرفی محیط drawing (واردکردن نماها، برش زدن، اندازه گذاری و آشنایی با تلرانس گذاری)
  • آشنایی با نوار Features, sketch, Evaluate, sheet metal
  • محاسبات مربوط به مرکز جرم و مرکز بویانسی با کمک سالید ورک
  • جنس دادن به قطعات و رنگ آمیزی آنها
  • اورینگ ها (o ring) و اصول انتخاب آنها برای آب بندی

این دوره آموزشی با ارائه مدرک معتبر دو زبانه از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران طی روزهای 14 و 21 مهرماه سال جاری از ساعت 15 الی 18 برگزار ‏می شود. 

لازم به ذکر است، علاقمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 09171663345 و 09210375549 تماس حاصل نمایند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید میگو در نوار ساحلی بوشهر ۲۵ درصد کاهش یافت

د شهریور 27 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت اظهار داشت: صیادان در مدت ۳۹ روز ۹۸۰ تُن میگو صید کردند که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است. وی با […]

همچنین بخوانید: