مشارکت چین، سریلانکا و روسیه در ایجاد خط کشتیرانی و ترمینال…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ این سه کشور با مشارکت یکدیگر یک شرکت حمل‌و‌نقل تجارت خارجی با  مشارکت GLOBAL PORT را راه‌اندازی کرده‌اند که از آگوست ۲۰۲۳ میلادی تاسیس شده  و خدمات بین‌المللی کانتینری بین بنادر آسیا، اقیانوسیه و سن پترزبورگ را انجام می‌دهند.

در این ارتباط کشتی ۱۹۸ متری Honrise با ظرفیت ۱۶۶۲ TEU در مسیر بین چین، سریلانکا و روسیه فعالیت می‌کند و دو کشتی کانتینری دیگر محموله‌ها را بین بنادر چین و بندر کلمبو جابه‌جا می‌کنند.

مسیری که روسیه برای این خط کشتیرانی تعریف کرده است از بندر سن پترزبورگ می‌باشد که می‌تواند سفر‌های دریایی را از طریق کانال سوئز و دریای شمال انجام دهد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه پایانه‌های بندری مناطق کلیدی برای حمل محموله‌های دریایی به شمار می‌روند به همین جهت طرفین در حال راه‌اندازی ترمینال مشترک کانتینری در بندر خود هستند که در حال حاضر این  شرکت مشترک  دارای پنج  پایانه کانتینری در روسیه است.

اولین ترمینال مشرک این شرکت در بندر سن پترزبورگ تأسیس شده است. سهامدار اصلی این شرکت بزرگترین هلدینگ حمل‌و‌نقل خصوصی روسیه است.

این خط کشتیرانی مسیر چین تا سریلانکا را ۱۰ روزه و از سریلانکا تا سن پترزبورگ را ۲۲ روزه طی می‌کند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتقال نفت تحریمی روسیه از طریق هند به آلمان

ش مهر 1 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه انتقال نفت تحریمی روسیه از طریق هند به آلمان میلاد پاشازاده کد خبر : 2089 ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ آلمان با وجود وضع تحریم‌ها علیه روسیه به ویژه قطع واردات نفت بعد از آغاز جنگ اوکراین، حالا نفت روسیه را به طور غیر مستقیم وارد می‌کند. منبع

همچنین بخوانید: