انتشار گزارش پژوهشی “نظام تدوین برنامه اجرایی یکپارچه توسعه منطقه ‌ای مکران”

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش پژوهشی “نظام تدوین برنامه اجرایی یکپارچه توسعه منطقه‌ای مکران” به همت اداره کل پژوهش مرکز پژوهش‌ های توسعه و آینده ‌نگری سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شد.

به گزارش مرین‌پرس، گزارش پژوهشی ” نظام تدوین برنامه اجرایی یکپارچه توسعه منطقه ‌ای مکران ” منتشر شد.

در خلاصه مديريتي اين اثر می‌خوانیم: منطقه مکران به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه فضایی کشور محسوب می‌شود. به این ترتیب، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی نیز برای این منطقه تهیه‌ شده و در دستور کار قرار گرفته است. از مهم‌ترین این برنامه‌ها، سند توسعه منطقه ساحلی مکران می‌باشد که در سال 1397 در شورای عالی معماری و شهرسازی و مجدداً در سال 1398 در شورای عالی آمایش سرزمین کشور به تصویب رسیده است. همچنین سند ملی آمایش سرزمین در سال 1399 به عنوان سند توسعه فضایی مطلوب کشور به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسید. این اسناد و برنامه‌ها با اینکه در سطوح عالی به تصویب رسیده و مورد اجماع مدیریت کلان کشور است؛ اما در ابعاد اجرایی با مشکلات و موانع متعددی مواجه بوده و عملاً برنامه و اسنادی که ماهیت راهبردی دارند، پیوند مناسبی با برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ملی و منطقه ای ندارند.

این گزارش در 35 صفحه و با تلاش و همت ادریس جهانگیر و دکتر مهرداد کاشف در گروه آمایش سرزمین، توسعه و توازن منطقه ای و با نظارت علمی محسن ابراهیمی تهیه و تدوین شده است.

لازم به ذكر است علاقه‌مندان می‌توانند اصل گزارش را در لينك زير ملاحظه كنند.

گفتنی است، تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور به ابتدای مرداد ماه سال 1397 “ه ش” باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار اکنون در مرحله تثبیت ماموریت ها خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف و فرا گرفتن درس آموخته هایی از پروژه موفق مطالعات سند ملی آمایش سرزمین به عنوان پل ارتباطی سازمان برنامه و بودجه کشور با نهاد های علمی کشور همچون دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و اندیشگاهی عمل نماید./

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محموله‌های فوق سنگین وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

ش مهر 22 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز شنبه درباره تخلیه دو نگله سنگین (نگله واحد شمارش کالا) در بندر شهید رجایی اظهار کرد: این محموله‌های وارداتی به وزن  ۲۶۴ تنی و ۱۶۲ تنی و هرکدام به طول ۲۳ متر، هفت متر […]

همچنین بخوانید: