صدور مجوز امور کارگزاری بندری و دریایی به صورت الکترونیک/…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

یرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارتقای عملکرد و بهبود فعالیت‌ شرکت‌ها و کارگزاران دریایی و بندری، به عنوان رویکرد برنامه محور این سازمان در دولت سیزدهم، تاکید کرد: به روزرسانی و خارج سازی فرایندهای اجرایی صدور مجوزهای امور کارگزاری بندری و دریایی از بستر سنتی به الکترونیکی ، علاوه بر ارتقای کیفیت عملکرد این شرکت‌ها، موجب پویایی و نشاط در زنجیره تامین و بهبود فضای کسب و کار در بنادر بازرگانی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عادل دریس در کارگاه آموزشی دو روزه کارشناسان امور کارگزاران دریایی و بندری، اظهار داشت: شرکت‌های کارگزاری بندری و دریایی به عنوان موتور محرکه تجارت دریایی در بنادر، به برنامه‌های هدف‌دار در بسترهای جدید کارآمد نیاز دارد.

مدیرکل امور بندری با اشاره به چالش‌ها و مشکلات بخش امور کارگزاران دریایی و بندری در حوزه نظارتی، خاطر نشان کرد: به کارگیری بسترهای الکترونیکی؛ استفاده از دانش و فناوری‌های جدید بومی‌سازی شده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از رویکرد‌های جدی سازمان در سامان دادن به مسائل شرکت‌های کارگزاری در بنادر  است.

دریس با اشاره به رشد عملیات‌های بندری در بخش‌های مختلف کالاهای کانتینری، محموله‌های عمومی و کالاهای اساسی در بنادر تجاری طی ۶ ماه گذشته، برگزاری کارگاه آموزشی با هدف تسهیل مجوزهای کسب‌وکار؛ تبیین قوانین و مقررات جدید ابلاغی و آشنایی با فرایند‌های نظارت بر نحوه عملکرد شرکت‌های کارگزاری را الزامی دانست.

به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، برای دستیابی به تعریف درست از لجستیک پایه در بنادر، لازم است متناسب با دستورالعمل‌‌ها و آیین‌نامه‌های صادر شده عمل کنیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماهشهر، آبادان و هندیجان شهر‌های پیشنهادی برای ساخت سکونت‌گاه‌های جدید ساحلی

ش مهر 22 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر حسینی محراب در نشست ساماندهی مناطق ساحلی خوزستان افزود: قرار است طبق راهبرد دولت سیزدهم، سکونت‌گاه‌های جدید ساحلی در نوار طولانی مرز‌های جنوب و شمال کشور از جمله خوزستان شکل گیرد که شهر‌های ماهشهر، آبادان و هندیجان برای اینگونه سکونت‌ها […]

همچنین بخوانید: