ثبت بیش از هفت هزار عملیات راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۱۰ مورد عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها شامل پهلودهی، جداسازی و جابه‌جایی شناورها با ایمنی کامل به صورت شبانه‌روزی انجام شد.  

 

اسماعیل مکی‌زاده ادامه داد: همچنین عملیات‌های ویژه مانند عملیات کشتی به کشتی (STS)، عملیات داکینگ و آنداکینگ(به آب‌اندازی و از آب‌گیری) شناور از جمله تانکرهای غول پیکر در مجتمع کشتی‌سازی از دیگر اقداماتی بوده که در این مدت توسط ۳۶ راهنما انجام شده است. 

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت کار راهنماها در ارتقا ایمنی شناورها بیان کرد: راهنمایان از نیروهای کلیدی و پیشگام سازمان در عرصه دریا بوده که دانش و تجربه آنان باعث دلگرمی و اطمینان فرماندهان کشتی‌های درحال رفت و آمد به بنادر است. 

 

به گفته مکی‌زاده، درحال حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دارای ۳۷ راهنما شامل ۱۴ نفر راهنمای ارشد، هفت نفر راهنمایان درجه یک، ۹ نفر راهنمای درجه ۲ و ۶ نفر درجه سه است. 

 

تسلط در امر ناوبری و مانور انواع کشتی‌ها در ابعاد مختلف و شناخت پارامترهای تاثیرگذار محیطی از جمله اعماق، جریان‌های آبی، باد، عارضه‌های طبیعی و مصنوعی و تاثیر آن‌ها بر رفتار کشتی از جمله خصوصیات راهنمایان کشتی‌ها بوده که دستیابی به آن مستلزم سال‌ها تجربه در این شغل است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واردات کدام خودروها به منطقه چابهار آزاد شده است؟

ی آبان 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس/سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: عطف به مصوبه هیات وزیران، واردات انواع خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون که سن خودرو بر مبنای سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از ۵ سال باشد، به مناطق آزاد کل کشور به […]

همچنین بخوانید: