بارگیری نخستین محموله مواد معدنی به شیوه کانتینری در بندرامام(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پایانه اختصاصی کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: طی قراردادی با یک شرکت بخش خصوصی فعال در زمینه‌ی صادرات مواد معدنی برای بارگیری 7 هزار تن مواد معدنی در قالب کانتینر موافقت و برنامه‌ریزی شد. 

 

وی افزود: در این چارچوب نخستین محموله به وزن 2 هزارتن  با استفاده از کانتینرهای 20 فوتی در پایانه اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به کشور مقصد ارسال شد.

 

داود چگنی در تشریح مزیت‌های حمل کانتینری، جلوگیری از هدررفت کالا، ارتقاء سرعت تخلیه و بارگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی را از جمله این مزیت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت حمل کانتینری در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای مواد معدنی که برای نخستین بار در این بندر بزرگ تجاری انجام می‌شود، علاوه بر فعال‌سازی ظرفیت‌های پایانه کانتینری و بهره‌گیری از مزایای ناشی از این شیوه پیشرفته حمل و نقل، موجبات ارتقاء رضایتمندی مشتریان فراهم می‌آید. 

 

یادآور می‌شود؛ پایانه اختصاصی کانتینری با ۶٠٠ هزار TEU ظرفیت و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند، ضمن ارائه خدمات بهینه به صنایع و صاحبان کالا در پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گام مهمی در راستای کاهش بهای تمام شده کالا برداشته است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همکاری کشتیرانی ایران و اویک در تولید سوخت کم سولفور

چ آبان 10 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) به منظور تولید سوخت کم سولفور در جزیره قشم، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. منبع

همچنین بخوانید: