​همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر برگزار شد/ خروج تمامی کالاهای خطرناک سنواتی از بنادر بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر اظهار کرد: در گذشته برای ارزیابی سازمان‌ها به سمت پول، ثروت و دارایی آن شرکت می‌رفتند ولی اکنون سازمان‌های یادگیرنده هستند که در راس هرم قرار می گیرند.

 

وی بیان کرد: یادگیری در آموزش رخ می دهد و هر سازمانی باید به طور مستمر خود را با اطلاعات روز و تغییرات سریع تکنولوژی تطبیق دهد که همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر نیز در همین راستا برگزار شده است.

 

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر بوشهر با تشکیل تیم کمیته کالای خطرناک و لحاظ دستورالعمل های ابلاغی از سوی هیات عامل سازمان، بررسی‌های دقیق در خصوص نحوه تخلیه و حمل کالای خطرناک اجرایی شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه یکی از اقدام های برجسته اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعیین تکلیف و خروج کالاهای خطرناک و سنواتی است.

 

شکیبی نسب ادامه داد: این کالاها مربوط به 10 تا 15 سال پیش در انبارها و اماکن بندری بود که با حضور مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی تمامی کالاهای خطرناک از بندر خارج شدند.

 

وی افزود: استفاده از تجهیزات ایمن از الزام های مهم برای حمل و تخلیه کالاهای خطرناک است که این مهم در بنادر استان مورد توجه قرار گرفته است.

 

شکیبی نسب اظهار کرد: در خصوص کالای خطرناک از جمله کنوانسیون‌هایی که کشور ایران عضو آنها شده می توان به کنوانسیون های ایمنی جان اشخاص در دریا (SOLAS ) و جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (MARPOL) اشاره کرد که شامل ضوابط حمل و نگهداری کالای خطرناک است.

 

وی ادامه داد: کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی (FAL) از دیگر کنوانسیون های دریایی است که ایران در عضویت آن قرار داشته و ملزم به رعایت قوانین و ضوابط آن است.

 

شکیبی نسب افزود: براساس کنوانسیون (FAL) تاکید شده چنانچه شناوری وارد بندری شود و کالای خطرناک حمل نکرده باشد الزاما باید مانیفست کالای خطرناک را تحویل دهد و درج کند که حامل هیچگونه کالای خطرناکی نیست.

 

وی گفت: خیلی از شرکت های صادر کننده یا وارد کننده کالای خطرناک به لحاظ حساسیت و سختی تخلیه و بارگیری این نوع کالا و همچین هزینه های مرتبط با آن از درج برچسب خودداری می کنند.

 

شکیبی نسب عنوان کرد: این اقدام خطرات و سوانح جبران ناپذیری در جهان و حتی در کشورمان بوجود آورده است که مصداق عینی آن نیز سالیان قبل در یکی از بنادر جنوبی کشور رخ داد.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری موفق مانور مقابله با حریق کانتینر حاوی کالای خطرناک در بندر خرمشهر

چ آبان 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، امروز مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با موضوع مقابله با بحران حریق کانتینر حاوی کالای خطرناک بر روی شناور مستقر در اسکله در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با همکاری مشترک سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان […]
برگزاری موفق مانور مقابله با حریق کانتینر حاوی کالای خطرناک در بندر خرمشهر

همچنین بخوانید: