دولت به ساحل‌نشینان متقاضی خرید قایق‌های با موتور چهارزمانه تسهیلات می‌دهد/ مصوبه “صمت” برای اسقاط و ساماندهی قایق‌های تفریحی و صیادی فعال دو موتوره

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی اکبر حسینی محراب تعداد دریانوردان استان خوزستان را بیش از 21 هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: تاکنون بر اساس فرآیندهای از پیش تعیین شده، بیش از 2 هزار و 700 شناور در سواحل استان خوزستان ثبت شده‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از پنج هزار شناور صیادی و تفریحی در سواحل استان تردد می‌کنند، گفت: ساحل نشینان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های هیأت وزیران درباره ثبت شناورها، از حمایت‌های لازم به منظور بهبود زیرساخت‌ها و پایداری اشتغال در حوزه اشتغال سواحل بهره‌مند شوند.

حسینی محراب طول سواحل خوزستان را یک هزار و 186 کیلومتر عنوان کرد و گفت: شهرهای بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر، آبادان، سجافی، شادگان، چوئبده و اروندکنار، هفت شهر ساحلی دریایی استان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر  هستند که شناورهای صیادی و تفریحی در آنها فعالیت دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سازمان صنایع دریایی به نمایندگی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف به ساخت سالانه یک هزار و 500 دستگاه موتور چهار زمانه برای قایق‌های تفریحی و صیادی شده است، ادامه داد: این موتورها در اختیار صاحبان شناورهایی قرار می‌گیرد که قایق‌های خود را در سامانه‌ی مربوط به وزارت صمت ثبت و دارای پروانه بهره‌برداری باشند.

وی تأکید کرد: برابر با مصوبه هیات وزیران، به متقاضیان خرید موتورهای چهار زمانه ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی ثبت شده و دارای پروانه بهره‌برداری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجهیز ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی بندر انزلی با ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن

د آبان 29 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی با اعلام این خبر اظهار داشت: بندر انزلی به ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن با سیستم راهبری اتوماتیک، شامل دو دستگاه خودروی سنگین عملیاتی فوماتیک (Foamatic) با ظرفیت ۸ تن آب و یک دستگاه خودروی نیمه سنگین فوماتیک‌ […]
تجهیز ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی بندر انزلی با ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن

همچنین بخوانید: