ترخیص کالاهای اساسی پایه توسعه دریامحور است/ افزایش تولید ناخالص ملی با فعال شدن کارگروه‌های توسعه دریامحور/ ایفای نقش وزارت کشور در تحقق ابلاغیه رهبر انقلاب

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ “احمد وحیدی” روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از اقدامات و فرآیندهای ترخیص کالاهای اساسی بندر شهید رجایی، ترخیص کالاهای اساسی را پایه توسعه دریامحور دانست و اظهار داشت: تامین نیازهای اساسی کشور، پیگیری و بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالاها، همه اینها به عنوان موضوعات قابل توجه در تامین نیازهای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع نظارت در تامین نیازهای اساسی بازار مصرف تاکید کرد: در شرایط خاص به منظور سرعت بخشی در امر تخلیه کالاهای ضروری کشور باید تدابیر بیشتری درنظر گرفته شود.

وزیر کشور در بخش دیگری به سیاست‌های کلی  دریامحور اشاره کرد و افزود: استانداران استان‌های ساحلی مسئولیت اصلی کارگروه‌های توسعه دریامحور را برعهده دارند، فعال شدن ظرفیت‌های دریایی در این استان‌ها برای دولت حائز اهمیت است. 

به گفته وحیدی؛ با توجه به سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و ضرورت توجه جدی به دستورات ویژه رییس جمهور به معاون اول  پیرامون این موضوع، فعال شدن کارگروه‌های توسعه دریامحور در استان‌های ساحلی نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای دارد.

 وی در تحقق ابلاغیه رهبر انقلاب به نقش وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اقتصاد دریامحور یک موضوع بسیار مهم است و از این جهت که محوریت کار بر عهده استانداران قرار دارد، وزارت کشور نیز باید نقش خود را در این حوزه به درستی ایفا کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیرو سیاست‌های کلی طرح توسعه دریامحور و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه ترسیم کرده، امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌های ساحلی شاهد شکوفایی و جهش هرچه بیشتر اقتصاد دریامحور و افزایش تولید ناخالص ملی در این استان‌ها باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلات صنایع دریایی خوزستان بررسی شد| ضرورت توجه به اقتصاد دریامحور

پ دی 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار اظهار کرد: با حضور رئیس صندوق حمایت از صنایع دریایی کشور، معاونان وزارت های صمت و اقتصاد و دارایی، مسئولان استانی و فعالان بخش خصوصی، نشستی با موضع بررسی معضلات توسعه صنایع دریایی […]

همچنین بخوانید: