تخلیه‌وبارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با رشد ۶ درصدی طی ۹ ماهه ۱۴۰۲/ رشد ۴ درصدی عملیات کانتینری با تخلیه‌وبارگیری ۱.۹ میلیون TEU

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۰ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۷۳ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۳۶ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۳۷۳ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۵۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۴۶ تن بوده است.

بارگیری کالاها

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آذر سال جاری، معادل ۶۱ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۹۸ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱۵ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۵ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۵.۳ درصدی در بخش کالاهای نفتی و رشد ۲۱.۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی است.

تخلیه و بارگیری کالا

جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالاهای نفتی تا پایان آذر ۱۴۰۲، معادل ۸۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۱ تن و جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹۰ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۸۰ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۱ تن بوده که حاکی از رشد ۶.۱ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، رشد ۸.۶ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۳.۵ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

عملیات کانتینری

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۵۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران با افزایش ظرفیت در پارس جنوبی امکان رقابت در بازار LNG را دارد

چ دی 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه ایران با افزایش ظرفیت در پارس جنوبی امکان رقابت در بازار LNG را دارد میلاد پاشازاده کد خبر : 2453 ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ با دسترسی کامل ایران به فناوری LNG، حجم تولید شده در کارخانه‌های ایران می‌تواند مستقیماً با ال ان جی قطر رقابت کند. منبع

همچنین بخوانید: