تعیین تکلیف 94 درصد از کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالسعید عباسی در توضیح این خبر اظهار کرد: کالاهای رسوبی تعیین تکلیف شده شامل کالاهای کانتینری، عمومی، ماشین آلات سنگین و خودرو  بوده که با همکاری مراجع قضایی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از بنادر بوشهر، گناوه، دیر و کنگان خارج شده است.

وی بیان کرد: کالاهای رسوبی سنواتی تنها در بندر بوشهر به میزان ۲ هزار و ۱۲۷ مورد بوده که تا کنون ۲هزار و سه مورد آن خارج شده و فقط ۱۲۴ مورد باقیمانده که آنها هم در حال تعیین تکلیف هستند.

 

عباسی ادامه داد: مشابه این اقدام در بنادر گناوه، دیر و کنگان صورت شده و اکنون بنادر بزرگ استان از کالاهای رسوبی ( متروکه و توقیفی) پاک‌سازی شدند.

 

وی افرود: بنادر در واقع محلی استراتژیک به عنوان محل عبور کالا تلقی شده و نباید بعنوان انبار برای مدت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.

عباسی ادامه داد: یکی از  رسالت های بنادر ارائه خدمات بندری با کیفیت و سرعت مناسب به ذینفعان است که در این مولفه‌ها بنادر استان بوشهر از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شوند.

 

عباسی ادامه داد: وجود کالاهای رسوبی سنواتی امکان ارائه خدمات شایسته به مشتریان را بسیار محدود کرده بود که با خارج سازی آنها، شرایط برای خدمات رسانی سریع، ایمن و ارزان تر به جامعه هدف فراهم و همچنین میزان بهره‌وری از زیرساخت‌های بندری نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دلایل اصلی رسوب کالا در بنادر طولانی بودن دریافت مجوزها و مواردی نظیر تامین ارز و ثبت سفارش است انتظار می رود با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط همه دستگاههای ذیربط زمان ترخیص کالا به حداقل ممکن برسد.

 

عباسی افزود: سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا در بنادر تجاری کشور، همواره بر تسهیل فرایندها و کاهش هزینه ها در جهت خروج سریع‌تر کالا از بنادر بوده است.

 

وی یادآور شد:بع عنوان نمونه بر اساس کتابچه تعرفه از کالاهایی که ظرف پنج روز ترخیص می‌شوند هیچ مبلغ انبارداری نمی‌شود و هر چه کالا مدت زمان کمتری در بندر بماند هزینه انبارداری روزانه آن به نسبت پایین‌تر خواهد بود.

 

عباسی افزود: دلیل رسوب کالاها از سال‌های گذشته به هیچ عنوان ناشی از عملکرد بنادر و دریانوردی استان نبوده و ناشی از مشکلات مربوط به مجوزها و خارج از مسولیت و اختیار سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

 

امید است با همراهی و همکاری همه ارگان‌های ذیربط در فرایند ترخیص کالا ، شاهد رسوب هیچ کالایی در بنادر کشور نبوده بلکه شاهد استفاده بهینه از زیرساخت‌های تاسیساتی و تجهیزاتی ایجاد شده در بنادر به عنوان مراکز مهم و استراتژیک کشور و در نتیجه افزایش بهره وری و رضایت ذینفعان بندری و دریایی باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه تحقق اقتصاد دریامحور، توسعه و شکوفا کردن ظرفیت جزایر است

پ دی 7 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه وزیر کشوربا بیان اینکه راه تحقق اقتصاد دریامحور از مسیر توسعه و شکوفا کردن ظرفیت جزایر است، گفت:جزایر ایرانی خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران هستند، سیاست دولت هم استفاده و بهره گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است. منبع

همچنین بخوانید: