پل ارتباطی بندر آبادان – بصره ساخته می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پل  ارتباطی  بندر آبادان - بصره  ساخته  می‌شود

شهردار آبادان گفت: ساخت پل ارتباطی بین آبادان – بصره در دستور کار قرار دارد و مطالعات اولیه آن نیز شروع شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، یاسین کاوه‌پور در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران افزود: احداث این پل با هدف توسعه اقتصادی، رونق گرشگری و کوتاه شدن مسیر، عملیاتی خواهد شد.وی افزود: مکاتبات احداث این پل با طرف عراقی انجام شده ضمن اینکه رایزنی نیز با وزیر کشور، استاندار، معاون عمرانی و امنیتی وزیر و سرکنسول ایران در بندر بصره صورت گرفته است.
شهردار آبادان گفت: در صورت توافق و با جذب اعتبار از سوی وزارت کشور و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد تا شاهد رونق اقتصادی و گردشگری بیشتری در آبادان نسبت به گذشته باشیم.
کاوه‌پور بیان کرد: برای طراحی این پل با استادان دانشگاهی تهران آغاز شده و قطعاً احداث آن منشاء رونق اقتصادی و تعاملات فرهنگی بیشتر بین آبادان و بصره می‌شود.
وی افزود: آبادان شهری مرزی است، ولی به واسطه اروندرود دسترسی از طریق خودرو به عراق از آن وجود ندارد و احداث این پل عامل مهمی برای توسعه شهری آبادان خواهد بود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عرضه بلیط شناورها مسافری در بوشهر اینترنتی می شود

د دی 18 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان دردست احداث یا مطالعه بودن پروژه های مختلف در بنادراین استان، اظهار کرد: طرح توسعه بندر گناوه و توسعه موج شکن بندر کنگان از شاخص ترین پروژه های در دست احداث بنادر بوشهر محسوب می شود. […]

همچنین بخوانید: