صدور بیش از 22 هزار گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در هرمزگان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صدور بیش از 22 هزار گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در هرمزگان




تین نیوز


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : ۲۲ هزار و ۴۱۷ گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در 9 ماهه امسال صادر شده که بالاترین میزان صدور را به خود اختصاص داده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، “اسماعیل مکی‌ زاده” در تشریح عملکرد 9 ماهه امور دریایی بنادر این استان افزود : در این مدت ۲۲ هزار و ۴۱۷ گواهینامه و شناسنامه دریانوردی صادر شده که 37 درصد آمار اسناد دریانوردی بنادر کل کشور و بالاترین میزان صدور را به خود اختصاص داده است .

وی ادامه داد : در این مدت زمان، یک‌ هزار و 14 گواهینامه شایستگی و مهارت، هفت هزار و 89 گواهینامه دوره‌ های جانبی و پنج‌هزار و 314 شناسنامه دریانوردی در اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان صادر شده است.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال همچنین 2 هزار و 985 آزمون شایستگی و مهارت به صورت کتبی و شفاهی در این اداره کل برگزار شد.

مکی‌ زاده با اشاره به راه‌ اندازی مجدد مرکز آزمون‌ های دریانوردی در بندرلنگه و برگزاری ۷۴۸ دوره آموزش دریانوردی در این بازه زمانی گفت : آزمون‌ ها به صورت هماهنگ یک بار در هر فصل و ۴ مرتبه در هر سال در 2 حوزه مرکزی و غرب استان برگزار می‌ شود. 

وی ادامه داد : در حال حاضر تعداد ۱۷ مرکز آموزش دریانوردی در شهرهای مختلف استان فعال بوده که تمامی دوره‌ های اصلی و جانبی در تمامی سمت‌ های سفرهای نزدیک به ساحل و سمت افسر دوم سفرهای نامحدود در مراکز آموزش دریانوردی استان در حال برگزاری است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد : گواهینامه شایستگی دریانوردی، کارت مهارت دریانوردی، کارت مهارت جانبی و شناسنامه دریانوردی توسط اداره امور دریانوردان و گواهینامه سلامت پزشکی دریانوردان توسط پزشکان معتمد این اداره کل صادر می‌ شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعتبار 400 میلیون دلاری برای کشتی سازی خوزستان

س دی 19 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار برای پرداخت تسهیلات به حوزه صنایع کشتی‌سازی خوزستان از محل صندوق توسعه صنایع دریایی اختصاص یافت.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، حمیدرضا فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: توجه به اقتصاد دریا و کسب […]

همچنین بخوانید: