گسترش فعالیت های نیروی دریایی ایران به دریاهای آزاد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم قادر وظیفه در جمع سفرای سیاسی، وابستگان نظامی برخی از کشورها و در حضور فرماندهان و افسران نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان که در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است.

وی افزود: امنیت دریا نوردی در دنیای امروز باعث می‌شود کشورها بتوانند همواره نسبت به مراوده کالاها و خدمات از کشوری به کشور دیگر اقدام کنند و بی شک هر کشوری سعی دارد اقداماتی در خصوص امنیت دریایی به اجرا گذارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این امنیت می‌تواند به صورت همکاری با یک کشور دوست یا هم پیمان انجام شود و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه‌مند و آماده توسعه تعاملات در زمینه‌های تمرینات مشترک دریایی، آموزش و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی پاکستان بوده و بر این باور است که امکانات این دریای پر برکت متعلق به ملت‌های منطقه است.

وی یادآور شد: اکنون مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب‌های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است.

امیردریادار دوم وظیفه ادامه داد: ناوگروه ۸۶ اقتدار نداجا با انجام مأموریت صلح و دوستی در اقیانوس‌های هند، آرام، اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ، دریای چین و بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیأت‌های بلند پایه به صورت متقابل، زمینه توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو نیروی دریایی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اجرای تمرینات مشترک فرصتی را برای هماهنگی بیشتر در راستای اجرای هرگونه عملیات مشترک به وجود آورده است.

کارزار وحشیانه در فلسطین تهدیدی جدی برای صلح منطقه و جهان است

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در مراسم تحکیم روابط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با بیان اینکه کارزار وحشیانه در فلسطین تهدیدی جدی برای صلح منطقه و جهان است، گفت: نگران وضعیت برادران و خواهران فلسطینی خود در غزه هستیم، همچنین نیاز فوری به پایان دادن به رنج‌ها در غزه وجود دارد.

دریادار دوم بلال، در مراسم ظیافت تحکیم روابط نیروی دریایی راهبردی ارتش و نیروی دریایی کشور پاکستان که در منطقه یکم امامت نداجا، بر عرشه ناو پاکستانی برگزار شد، در جمع فرماندهان، افسران و سفرای برخی کشورها، اظهار داشت: رابطه پاکستان و ایران که ریشه عمیقی در تاریخ دارد، در پیوندهای مذهبی، زبانی، فرهنگی و وابستگی‌های معنوی است.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان همواره در شرایط سخت در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و در برهه‌های حساس تاریخی از یکدیگر حمایت کردند که نمونه‌های آن بسیار است.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان تاکید کرد: پاکستان با تمامی صداقت متعهد به گسترش و روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: روابط صمیمانه بین دو کشور به همان اندازه بین نیروهای مسلح ما تکرار می‌شود و درواقع روابط بین نیروی دریایی پاکستان و نیروهای دریایی ایران در سال‌های متوالی همواره رو به رشد بوده است.

دریادار دوم بلال یادآور شد: پاکستان به دنبال ارتقای صلح در منطقه است و همواره در تعهد نیروی‌های مسلح خود برای حفظ ثبات و مهار تروریست بوده است، پاکستان همواره حامی سرسخت رویکرد یکپارچه برای مبارزه با تهدیدات امنیت دریایی بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پذیرش ۱۰۰ فروند کشتی در یارد تعمیراتی "ایزوایکو" تا پایان سال

د دی 25 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه تین نیوز ​مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به پذیرش کشتی ها با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور، گفت: امسال در یارد تعمیراتی این مجتمع ۱۰۰ فروند شناور پذیرش خواهد شد.   به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سلمان ضربی با بیان این […]

همچنین بخوانید: