نفتکش‌های حامل نفت روسیه از دریای سرخ عبور می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نفتکش‌های روسیه از زمان آغاز بحران در دریای سرخ هنوز نسبت به تغییر مسیر در دریای سرخ اقدام نکرده و همچنان از باب‌ المندب در جنوب دریای سرخ عبور می‌کنند.

نفتکش‌های حامل نفت روسیه از دریای سرخ عبور می‌کنند

بر‌اساس داده‌های دریافتی هنوز هیچ نفتکشی که نفت خام روسیه را حمل می‌کند از دریای سرخ مسیر خود را منحرف نکرده و همچنان به مسیر خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

این در حالی است که اکثر نفتکش‌ها در حال حاضر ترجیح می‌دهند به جای عبور از دریای سرخ به سمت دماغه امید نیک و بنادر آفریقایی حرکت کنند.

«درک سیبلز»، کارشناس امنیتی و دریایی با اشاره به اینکه یک موشک شبه نظامی حوثی اخیراً در فاصله ۵۰۰ متری کشتی حامل نفت روسیه فرود آمد و آسیبی به آن وارد نشد گفت، اما پس از این موضوع تغییر مسیری از سوی حاملان نفت روسیه صورت نگرفته است.

بر‌اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها توسط بلومبرگ تا اواخر ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱.۷ میلیون بشکه نفت خام روسیه از دریای سرخ عبور کرده است.  

روسیه برای ارسال نفت از کانال سوئز به مقصد هند تخفیفاتی را قائل می‌شود و در حال حاضر روسیه بزرگترین تأمین کننده نفت هند است.  

ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد که در تاریخ ۱۵ ژانویه، هفت فروند کشتی متعلق به روسیه با بیش از پنج میلیون بشکه نفت از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده و به سه فروند کشتی دیگر پیوستند که در حال حاضر به سمت باب المندب در حرکت هستند.  

به طور کلی از ۱۰ نفتکشی که در تاریخ ۱۵ ژانویه از باب المندب به سمت جنوب عبور کردند هشت نفتکش نفت روسیه را حمل می‌کردند.  

در پایان این گزارش آمده است «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه حملات آمریکا و بریتانیا به اهداف شبه نظامیان حوثی را به شدت محکوم کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخصیص ۱۲ هزار میلیارد برای توسعه بخش دریایی و بندری هرمزگان

چ دی 27 , 1402
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان طرح در حوزه حمل و نقل دریایی در دست اجرا داریم که بخشی از آن ‌ها در دهه مبارک فجر و سفر‌های استانی رئیس جمهور قابل بهره ‌برداری است.

همچنین بخوانید: