اپراتور بنادر استرالیا مورد حمله سایبری قرار گرفت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپراتور بنادر استرالیا مورد حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش مانا از خبرگزاری نشنال، شرکت دی پی ورد که مدیریت چهار پایانه کانتینری در سیدنی، ملبورن، بریزبن و فریمانتل را بر عهده دارد، به دلیل حمله سایبری دسترسی به تأسیسات خود را در میان تحقیقات در حال انجام محدود کرده است و احتمال می‌رود حرکت کالاها، مختل شود.

این شرکت اپراتوری در بیانیه‌ای گفت عامل این حادثه را شناسایی کرده و افزود: تیم‌های ما با جدیت تلاش می‌کنند تا وضعیت را کنترل کنند و تأثیر آن بر سیستم‌ها و داده‌های ما را تعیین کنند. برای محافظت از کارمندان، مشتریان و شبکه‌های خود، ما دسترسی به عملیات بندر استرالیا را تا زمانی که به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم محدود کرده‌ایم.
این اپراتور بیش از هفت هزار نفر را در منطقه آسیا و اقیانوسیه استخدام کرده و دارای چندین بنادر و پایانه در ۱۸ مکان مختلف در جهان است.

این وضعیت بر فعالیت‌های دی پی ورد که درگیر اعتصاب اتحادیه دریایی استرالیا بر سر دستمزد و شرایط کاری بهتر شده، تأثیر می‌گذارد.

«کلر اونیل»، وزیر امور داخلی استرالیا، روز شنبه گفت: دولت از این حادثه آگاه است و در حال هماهنگی برای اقدامات درست است.

او گفت: دولت در حال دریافت جلسات توجیهی منظم است و با این اپراتور همکاری می‌کند.

این وقفه احتمالاً برای چند روز ادامه خواهد داشت و بر جابه‌جایی کالا به داخل و خارج از استرالیا تأثیر خواهد گذاشت.

پلیس فدرال استرالیا تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.

این حمله سایبری به دنبال حادثه مشابهی در بانک صنعتی و تجاری چین، بزرگترین وام دهنده جهان، در روز جمعه رخ داد که در آن حمله سایبری مورد هدف قرار گرفت که باعث اختلال در بازار‌های خزانه داری آمریکا شد.

داده‌های مؤسسه آمارگیری استاتیا نشان می‌دهد که بیش از ۷۲ درصد از کسب‌وکار‌ها در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ میلادی تحت تأثیر حملات باج‌افزار قرار گرفته‌اند که در شش سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازنگری سند راهبردی “کشتیرانی” بر اساس ابلاغیه…

ش آبان 20 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش سی نیوز، محمدرضا مدرس خیابانی، ابلاغ سیاست­های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری را به منزله فرصتی ارزشمند برای سیاستگذاران و دستگاه­‌های اجرایی و همچنین شرکت­های کشتیرانی دانست و اعلام کرد: اگرچه ایشان بار‌ها در سخنرانی­‌های اخیر خود نسبت به ظرفیت­های بی‌­بدیل […]

همچنین بخوانید: