استقبال چشمگیر گردشگران زمستانی جنوب از رویداد «خواجه عطا»

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استقبال چشمگیر گردشگران زمستانی جنوب از رویداد «خواجه عطا»

خواجه کمال الدین عطا؛ چهره ماندگار حکمرانی دریامحور خلیج فارس؛ صدر اعظم، شخصیت زیرک و باکفایت پادشاهی دریایی ملوک هرموز بوده است که برخی مورخان او را رستم میدان مبارزه و نخستین قهرمان مبارزه با استعمار سوداگران اروپایی قرون وسطی به ویژه پرتغالی‌ها (۵۰۰ سال پیش/پایتخت: جزیره هرمز) می‌دانند که نقش مهمی در پاسبانی از جزایر و سواحل ایرانی در منطقه خلیج‌فارس داشته است.
به گزارش روزنامه دریایی سرآمد، دومین دوره جشنواره مردمی و دریاپایه «خواجه عطا»  در قالب رویداد جذاب اجرای دریایی و ساحلی «گروه موسیقی لیوا» که با شناور سنتی لنج از «جزیره هرموز» به ساحل محله خواجه عطا بندرعباس سفر کردند.
در همین راستا گردشگران زمستانی جنوب از این رویداد تخصصی «سبک زندگی دریایی و ساحلی» استقبال چشمگیری داشتند.
بر اساس این گزارش، در همین رابطه نیز دومین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری «خواجه عطا» با رویکرد تخصصی «سبک زندگی ساحلی و دریایی» همزمان با اجرای آیین دریانوردی رزیف، اجرای زنده موسیقی محلی با حضور تنها شناور بادبانی ایران؛ حامل دریانوردان بندر تاریخی لافت به طلایه داری پروفسور ارفعی(باستان پژوه معروف، مفاخر ملی زاده بندرعباس و مترجم کتیبه کوروش از زبان میخی) در کرانه ساحلی بندرعباس برگزار شد.

 خواجه کمال الدین عطا؛ چهره ماندگار حکمرانی دریامحور 
روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این باره گفته است: جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا با رویکرد سبک زندگی ساحلی و دریایی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، رضا سامه مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل ورزش و جوانان، شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس، جمعی از  مسئولان و مردم فرهنگ دوست در بندرعباس برگزار شد.
محمد محسنی در آیین استقبال از  دریانوردان بندر تاریخی لافت و پهلوگیری تنها شناور بادبانی ایران در ساحل خواجه‌عطا گفت: خواجه کمال الدین عطا از رجال قدرتمند و تاثیرگذار سده‌های نهم و دهم هجری قمری در خلیج فارس و اولین قهرمان مبارزه با استعمار در تاریخ ایران بوده است.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: نام‌گذاری محله‌ای به نام این قهرمان  در بندرعباس ریشه در تاریخ و هویت این منطقه دارد.
او افزود: این موضوع از اهمیت سایر محله‌های بندرعباس کم نمی‌کند و هر محله‌ای جایگاه خود را در تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. 
محسنی در ادامه با اشاره  به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری گفت: این جشنواره با محوریت سواحل و جزایر  و با تاکید بر هویت ایرانی-اسلامی می‌تواند یکی از  بزرگترین کانون‌های گردشگری ساحلی در جنوب کشور باشد.
اجرای آیین کهن دریانوردی، مراسم رزیف موسیقی سنتی و برگزاری ورزش های آبی از برنامه‌های جشنواره فرهنگی ورزشی گردشگری خواجه عطا بود.
همچنین با حضور عبدالمجید ارفعی پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی از برندینگ بندر تاریخی لافت در فرهنگسرای طوبی بندرعباس رونمایی شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 11 درصدی نرخ رشد واقعی فروش شرکت‌های برتر کشور

ی بهمن 1 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران با حضورمدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی  و نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد.به گزارش اقتصاد سرآمد، در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران که دوم بهمن ماه برگزار می شود، […]

همچنین بخوانید: