جمهوری اسلامی ایران امنیت را در خلیج فارس برقرار کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جمهوری اسلامی ایران  امنیت را در خلیج فارس  برقرار کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بیگانگان در خلیج فارس مخل امنیت هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران که امنیت را در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار کرده، دائماً پیام صلح، دوستی و برادری را در خلیج فارس که یک منطقه مسلمان خیز و مردمان آن عموماً مسلمان هستند ارسال کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سردار علیرضا تنگسیری به مناسبت روز ملی خلیج فارس، افزود: روز ۱۰ اردیبهشت که روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است را به ملت عزیزم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم
وی با بیان اینکه خلیج فارس یک اهمیت ذاتی دارد و عمیق‌ترین سواحل در ایران است و بهترین و مناسب‌ترین آبراه‌های بین المللی در سمت ایران واقع شده است. خاطر نشان کرد: ایران در خلیج فارس یکهزار و ۷۵۵ کیلومتر خط مستقیم ساحل و پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر با احتساب سواحل جزایری که در خلیج فارس هستند دارد که این امر اهمیت ذاتی خود خلیج فارس است.دریادار تنگسیری با اشاره به اهمیت خلیج فارس در طول تاریخ گفت: تاریخ را که ورق میزنیم می بینیم که در سال ۱۵۰۸ میلادی، پرتغالی‌ها به منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا باقی ‌ماندند، یعنی ۱۱۷ سال، در آن زمان نه نفت و نه گاز بوده و این امر اهمیت خلیج فارس در طول تاریخ را می‌رساند.وی به اهمیت اقتصادی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج فارس از لحاظ جایگاه اقتصادی جایگاه بسیار مهمی را دارد. صادرات نفت و گاز در این منطقه بسیار بالا است به طوری که ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه از خلیج فارس صادر می شود و نشان دهنده اهمیت و جایگاه اقتصادی خلیج فارس است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه خلیج فارس به لحاظ امنیتی، تاکید کرد: خلیج فارس از لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بارها از جمهوری اسلامی پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه ارسال کرده ایم و بارها گفته ایم که بدنبال صلح و دوستی و برادری هستیم.
وی با اشاره به تردد روزانه شناورها از تنگه هرمز گفت: امروز افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در این منطقه برقرار کردیم این‌ها همه نشان دهنده اهمیت این منطقه مهم و راهبردی است.
تنگسیری تصریح کرد: راهبرد ما در خلیج فارس صلح و امنیت و برادری و دوستی است. ما اعتقاد داریم که بیگانگان در خلیج فارس مخل امنیت خواهند بود. قطعاً منطقه‌ای که یک منطقه راهبردی و اقتصادی است، برای ما و کشورهای همسایه بسیار مهم بوده و قطعاً خارجی‌ها دنبال ۲ هدف شوم هستند که یکی حضور نامشروعشان در منطقه، و دیگری فروش سلاح در منطقه راهبردی خلیج فارس است.رسیدن به این مقاصد شوم نیاز به دشمن تراشی در منطقه دارد که به هر حال کشوری مثل ایران که دنبال امنیت این منطقه است و بیشترین ساحل، جزایر و عمیق ترین آبراه‌ها را در خلیح فارس دارد معلوم است که امنیت این منطقه باید برای ما مهمتر باشد لذا ما دنبال امنیت هستیم قطعاً بدانید اینهایی که از هزاران مایل به این منطقه می آیند بدنبال امنیت در این منطقه نیستند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 25 درصدی سهم پتروشیمی شیراز از فروش اوره

س اردیبهشت 11 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، از رشد 104 درصدی تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد.به گزارش روزنامه اقتصادسرآمد از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، مهندس احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت مدیره این شرکت از توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت […]

همچنین بخوانید: